Rekordtáv hidrogénnel

Sikeresen áttörte az üzemanyagcellás nehéz-teherautók hatótávolságának ezer kilométeres lélektani határát a Mercedes-Benz GenH2 prototípus. A folyékony hidrogénnel hajtott nyerges szerelvény negyven tonna összgördülőtömeggel egészen pontosan 1047 kilométert tett meg Wörth és Berlin között feltöltés nélkül, ami fontos mérföldkőnek számít az üzemanyagcellás tehergépkocsik fejlesztésében.

Közzétéve:

Jól mutatja az üzemanyagcellás hajtás lehetőségeit és létjogosultságát a távolsági közúti fuvarozásban, hogy a Mercedes-Benz Actros típuson alapuló GenH2 nyerges vontatóból és teljes terheléssel ellátott félpótkocsiból álló tesztszerelvény valós forgalmi körülmények között több mint ezer kilométeres hatótávolságról tett tanúbizonyságot. A leplombált üzemanyagtartállyal végzett próbát a TÜV Rheinland hitelesítette. Az esemény fontosságát az is jól tükrözi, hogy a különleges járművet Andreas Gorbach, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának a teherautók műszaki fejlesztéséért felelős tagja vezette át a célvonalon Berlinben.

Valóban zöld megoldás

A rekord kapcsán Andreas Gorbach kifejtette, hogy a közúti fuvarozás szén-dioxid-semlegesítéséhez az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos hajtásra egyaránt szükség lesz. Az utóbbi előnye elsősorban a nagy hatótávolság és a rövid feltöltési idők, amivel rugalmasan megfelel a távolsági fuvarozás igényeinek. Persze két további adalék is elengedhetetlen a célok eléréséhez, a zöld energia infrastruktúrája és a versenyképes árak, hangsúlyozta Andreas Gorbach. A Daimler Truck a zöld energia terén is jól példával jár elöl, hiszen biometánból előállított, cseppfolyósított hidrogénnel töltötte fel a rekordot döntő GenH2 vontató alvázán kétoldalt elhelyezett, negyven kilogramm kapacitású, hőszigetelt tartályokat.

Két vasat tartanak a tűzben

A Daimler Truck a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény elkötelezettjeként célul tűzte ki, hogy 2039-re már csak szén-dioxid-semleges járműveket kínál majd az európai, észak-amerikai és japán piacokon. Stratégiájában akkumulátoros elektromos teherautókkal célozza meg az elosztófuvarozást, valamint a kijelölt, megfelelő töltési lehetőségeket is tartalmazó útvonalakon futó távolsági alkalmazásokat. Míg az üzemanyagcellás tehergépkocsik jelenthetik a megoldást a nagyobb rugalmasságot igénylő távolsági fuvarozásban és a túlsúlyos rakományok szállításában. A tervek szerint a Mercedes-Benz GenH2 kiterjedt üzemeltetői tesztelése már az elkövetkező években megkezdődhet, az évtized második felében pedig a sorozatgyártása is elindulhat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…