Rekordtáv hidrogénnel

Sikeresen áttörte az üzemanyagcellás nehéz-teherautók hatótávolságának ezer kilométeres lélektani határát a Mercedes-Benz GenH2 prototípus. A folyékony hidrogénnel hajtott nyerges szerelvény negyven tonna összgördülőtömeggel egészen pontosan 1047 kilométert tett meg Wörth és Berlin között feltöltés nélkül, ami fontos mérföldkőnek számít az üzemanyagcellás tehergépkocsik fejlesztésében.

Közzétéve:

Jól mutatja az üzemanyagcellás hajtás lehetőségeit és létjogosultságát a távolsági közúti fuvarozásban, hogy a Mercedes-Benz Actros típuson alapuló GenH2 nyerges vontatóból és teljes terheléssel ellátott félpótkocsiból álló tesztszerelvény valós forgalmi körülmények között több mint ezer kilométeres hatótávolságról tett tanúbizonyságot. A leplombált üzemanyagtartállyal végzett próbát a TÜV Rheinland hitelesítette. Az esemény fontosságát az is jól tükrözi, hogy a különleges járművet Andreas Gorbach, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának a teherautók műszaki fejlesztéséért felelős tagja vezette át a célvonalon Berlinben.

Valóban zöld megoldás

A rekord kapcsán Andreas Gorbach kifejtette, hogy a közúti fuvarozás szén-dioxid-semlegesítéséhez az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos hajtásra egyaránt szükség lesz. Az utóbbi előnye elsősorban a nagy hatótávolság és a rövid feltöltési idők, amivel rugalmasan megfelel a távolsági fuvarozás igényeinek. Persze két további adalék is elengedhetetlen a célok eléréséhez, a zöld energia infrastruktúrája és a versenyképes árak, hangsúlyozta Andreas Gorbach. A Daimler Truck a zöld energia terén is jól példával jár elöl, hiszen biometánból előállított, cseppfolyósított hidrogénnel töltötte fel a rekordot döntő GenH2 vontató alvázán kétoldalt elhelyezett, negyven kilogramm kapacitású, hőszigetelt tartályokat.

Két vasat tartanak a tűzben

A Daimler Truck a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény elkötelezettjeként célul tűzte ki, hogy 2039-re már csak szén-dioxid-semleges járműveket kínál majd az európai, észak-amerikai és japán piacokon. Stratégiájában akkumulátoros elektromos teherautókkal célozza meg az elosztófuvarozást, valamint a kijelölt, megfelelő töltési lehetőségeket is tartalmazó útvonalakon futó távolsági alkalmazásokat. Míg az üzemanyagcellás tehergépkocsik jelenthetik a megoldást a nagyobb rugalmasságot igénylő távolsági fuvarozásban és a túlsúlyos rakományok szállításában. A tervek szerint a Mercedes-Benz GenH2 kiterjedt üzemeltetői tesztelése már az elkövetkező években megkezdődhet, az évtized második felében pedig a sorozatgyártása is elindulhat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…