Rekordtáv hidrogénnel

Sikeresen áttörte az üzemanyagcellás nehéz-teherautók hatótávolságának ezer kilométeres lélektani határát a Mercedes-Benz GenH2 prototípus. A folyékony hidrogénnel hajtott nyerges szerelvény negyven tonna összgördülőtömeggel egészen pontosan 1047 kilométert tett meg Wörth és Berlin között feltöltés nélkül, ami fontos mérföldkőnek számít az üzemanyagcellás tehergépkocsik fejlesztésében.

Közzétéve:

Jól mutatja az üzemanyagcellás hajtás lehetőségeit és létjogosultságát a távolsági közúti fuvarozásban, hogy a Mercedes-Benz Actros típuson alapuló GenH2 nyerges vontatóból és teljes terheléssel ellátott félpótkocsiból álló tesztszerelvény valós forgalmi körülmények között több mint ezer kilométeres hatótávolságról tett tanúbizonyságot. A leplombált üzemanyagtartállyal végzett próbát a TÜV Rheinland hitelesítette. Az esemény fontosságát az is jól tükrözi, hogy a különleges járművet Andreas Gorbach, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának a teherautók műszaki fejlesztéséért felelős tagja vezette át a célvonalon Berlinben.

Valóban zöld megoldás

A rekord kapcsán Andreas Gorbach kifejtette, hogy a közúti fuvarozás szén-dioxid-semlegesítéséhez az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos hajtásra egyaránt szükség lesz. Az utóbbi előnye elsősorban a nagy hatótávolság és a rövid feltöltési idők, amivel rugalmasan megfelel a távolsági fuvarozás igényeinek. Persze két további adalék is elengedhetetlen a célok eléréséhez, a zöld energia infrastruktúrája és a versenyképes árak, hangsúlyozta Andreas Gorbach. A Daimler Truck a zöld energia terén is jól példával jár elöl, hiszen biometánból előállított, cseppfolyósított hidrogénnel töltötte fel a rekordot döntő GenH2 vontató alvázán kétoldalt elhelyezett, negyven kilogramm kapacitású, hőszigetelt tartályokat.

Két vasat tartanak a tűzben

A Daimler Truck a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény elkötelezettjeként célul tűzte ki, hogy 2039-re már csak szén-dioxid-semleges járműveket kínál majd az európai, észak-amerikai és japán piacokon. Stratégiájában akkumulátoros elektromos teherautókkal célozza meg az elosztófuvarozást, valamint a kijelölt, megfelelő töltési lehetőségeket is tartalmazó útvonalakon futó távolsági alkalmazásokat. Míg az üzemanyagcellás tehergépkocsik jelenthetik a megoldást a nagyobb rugalmasságot igénylő távolsági fuvarozásban és a túlsúlyos rakományok szállításában. A tervek szerint a Mercedes-Benz GenH2 kiterjedt üzemeltetői tesztelése már az elkövetkező években megkezdődhet, az évtized második felében pedig a sorozatgyártása is elindulhat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…