Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet. Másrészt az Esterer félpótkocsi akár 40 ezer liter üzemanyaggal is feltölthető, míg elektromos hajtású szivattyúja közvetlenül a vontató akkumulátoraiból kapja az energiát.

Közzétéve:

Triplán úttörőnek számít ez az üzemanyag-szállító szerelvény, hiszen a nyerges vontatója az első olyan repülőtéri üzemanyag-szállító jármű, amely a Daimler Truck valamelyik sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású típusán alapul, a félpótkocsija az Esterer első teljesen elektromos tartányos járműve, valamint ez a stuttgarti repülőtér első ekkora kategóriájú, teljesen elektromos működésű üzemanyag-szállító eszköze. A villanymotoros hajtás persze nemcsak a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, hanem a kisebb zaj- és hőkibocsátás miatt is előnyös ezen az alkalmazási területen a jármű közelében dolgozó személyzet számára. Mindemellett az 50 tonna legnagyobb megengedett össztömeg is különlegessé teszi ezt a szerelvényt.

Kedvező kezdeti tapasztalatok

Az üzemeltető, vagyis a Skytanking regionális vezetője már arról is beszámolt, hogy gördülékenyen sikerültek az első tesztek az új üzemanyag-szállítóval. A szerelvény az akkumulátorok töltése, a kerozinfeltöltés és a repülőgépek tankolása során is egyszerűen és biztonságosan kezelhető. Az eEconic az akkumulátorcsomag nagy kapacitásának köszönhetően legalább egy napot végigdolgozhat köztes rátöltés nélkül. Az Esterer tartányos félpótkocsijából a percenként 1500 literes átfolyási kapacitás eredményeként akár húsz perc alatt is megtankolható egy átlagos méretű utasszállító gép.

Továbbá az eEconic csupán 2,8 méter teljes magasságának köszönhetően a jármű teljesen beállhat a repülőgépek szárnya alá, így a személyzet közvetlenül a szárnyakba épített üzemanyagtartályok alatt tartózkodhat a tankolás során. A nagy üvegfelületek, az alacsony üléshelyzet és a teljes magasságában üvegezett jobb oldali ajtó pedig rendkívül jó kilátást biztosít a járművezetőnek, amikor a forgalmas repülőtéri előtéren közlekedik. Az olyan korszerű vezetéstámogató rendszerek, mint az ötödik generációs automatikus vészfékrendszer, szintén jó szolgálatot tehetnek a sűrű reptéri forgalomban.

Mintaprojekt

Mindezeknek köszönhetően az új üzemanyag-szállító szerelvény munkába állítása fontos mérföldkő a stuttgarti repülőtér életében. A létesítmény vezetősége ugyanis célul tűzte ki, hogy 2040-re teljesen megszűnteti a közvetlen üvegházgáz-kibocsátását, 2030-ra pedig klímasemlegessé teszi a repülőgépek teljes földi kiszolgálását. Ennek érdekében hamarosan az utasszállító buszokat és a csomagszállító vontatókat is akkumulátoros elektromos járművekre cserélik majd a Finalize! projekt keretében. Ezzel a stuttgarti repülőtér más repülőterek, sőt, más iparágak számára is követendő példát mutat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.