Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen nagy múltú Transporter típusa legújabb nemzedékének műszaki alapjául is szolgálhat. A 2022-ben bemutatott második generációjával a Transit Custom tavaly E-Transit Custom néven már a tisztán elektromos jövőt is elhozta a modellsorozat kínálatába. A Ford Pro legújabb dobása pedig az összkerékhajtású E-Transit Custom AWD.

Közzétéve:

Új, nagy teljesítményű és összkerékhajtású (AWD) modellváltozattal bővül a tisztán elektromos E-Transit Custom palettája. A Ford Pro fejlesztői ezzel a fokozott vonóerőátadási képességeket a legkülönfélébb okokból igénylő ügyfelek számára is biztosítják a „zöld alternatívát”. Az összkerékhajtás ugyanis korántsem csupán terepen jöhet jól. Természetesen a köves és a földutakon, sárban és hóban vagy akár még nehezebb terepviszonyok közepette aligha kérdés, hogy nélkülözhetetlen a négy hajtott kerék. Azonban műúton is sokat számít, nagyban megnövelve az autó stabilitását. Az egyes kerekek ugyanis így a kétkerék-hajtáshoz képest – az első-hátsó nyomatékelosztás aránya szerint – csökkenő vonóerejük következtében nagyobb oldalirányú erőt vehetnek fel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jármű kevésbé hajlamos a megcsúszásra. Ennek megfelelően a hegyes-völgyes vidékeken működő vállalkozások, illetve az ott lakók mellett a gyakran nedves és síkos utakon járók is jó hasznát vehetik e technikának. Ám még a szabadtéri hobbik űzői is hálásak lehetnek érte.

Slágergyanús összkerekes

A Ford Pro mérnökei a hátsókerék-hajtású elrendezés továbbfejlesztésével alakítottak ki fejlett összkerékhajtási rendszert az E-Transit Custom AWD számára. Az első kerekek közé egy további nagy teljesítményű elektromos hajtásegység került, amely a hátsóval közösen és összhangban, ám attól mechanikailag függetlenül dolgozik, Az eredmény: mindenkor optimális forgatónyomaték mind a négy keréken. E fejlett nyomatékszabályzás eredményeképpen még a csúszós és meredek emelkedőkön is kellő kapaszkodóképesség jellemzi az E-Transit Custom négykerék-hajtású kivitelét, de kimondottan síkos, sáros, havas vagy akár jeges útviszonyok közepette sem jön zavarba. Az összkerekes E-Transit Custom AWD várhatóan 2026 tavaszán érkezik, mégpedig több változatban is. A VIARENT palettáján is népszerű „nagy” Transitból már ismert, robusztus Trail verzió is várható, akárcsak a szintén összkerékhajtású elektromos E-Tourneo Custom AWD változat.

High-tech elektromos modell

A közel másfél évtizede nagy népszerűségnek örvendő Transit Custom 2022-ben újult meg második nemzedékében. Az elektromos jövő azonban itt sem váratott sokáig magára, a tisztán elektromos E-Transit Custom ugyanis tavaly csatlakozott a modellsorozat palettájához. Európa egyik legkelendőbb egytonnás furgonja a hátsó kerekeit hajtó elektromos motorjával lépett a villamosítás korszakába, mégpedig igen kedvező paraméterekkel. Különösen gazdaságos elektromos hajtásrendszere 64 kilowattóra nettó energiatároló képességű akkumulátorral akár 337 kilométer WLTP-hatótávot biztosíthat, hasznos teherbírása pedig az ezer kilogrammot is meghaladhatja. A kategória élén járó vontatási képességei révén kivitelétől függően akár bő kéttonnás utánfutót is húzhat. A Törökországban, a Ford Otosan csúcstechnikájú Yeniköy üzemében készülő E-Transit Custom motorja hátul 90 fokkal elforgatva gondoskodik a lehető legtágasabb, akár 6,8 köbméteres raktérről. Igény szerint 100 vagy 160 kilowatt teljesítményű motor választható, míg a 210 kilowattos erőforrás az E Transit Custom MS-RT változata számára fenntartott „erőmű”. Újdonság a Ford gőzbefecskendezésű hőszivattyú-technológiája (VIHP), amely nagyobb energiahatékonyság mellett szolgál az utastér fűtésére és hűtésére. A fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) – a kényelmes, „egypedálos” városi közlekedés mellett – szintén a nagyobb hatótávot szolgálja.

Széles paletta

A karosszériaváltozatok között kétféle hosszúság mellett zárt furgon és második üléssorral, illetve válaszfallal kialakított kivitel is szerepel. A felszereltségi szintek palettája szintén igencsak széles, a Trend alapváltozattól, az igényes Limited és a dinamikus Sport kivitelen át, egészen a légterelőkkel és 19 col peremátmérőjű kerekekkel szerelt, pályastílusú MS-RT modellig. Akinél pedig egyelőre nem oldható meg a teljes villamosítás, a Transit Custom fronthajtású, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióját is választhatják. Nettó 11,8 kilowattórás akkumulátora a városközpontokban tisztán elektromos, míg 2,5 literes, Atkinson-ciklust megvalósító benzinmotorja hosszabb távokon és autópályán kínál dinamikus autózást.
Úgy tűnik, szépen bővül a VIARENT ügyfelei körében is kedvelt Ford haszonjárművek palettája…





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…