Új ötletekben nincs hiány
Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is bevethető. A Kipper billencsfélpótkocsi praktikus újításai kényelmesebb és biztonságosabb használatot tesznek lehetővé. Míg a Multi nyitott platós félpótkocsi több új specifikációs lehetőségének köszönhetően még sokoldalúbban alkalmazható.
Európa-szerte egyre gyakoribb látványt nyújtanak az utakon a szokottnál hosszabb függönyponyvás félpótkocsik, köztük a Kögel EuroTrailer, ezekkel ugyanis nagyobb kapacitásuknak köszönhetően adott rakománymennyiség gazdaságosabban és környezetkímélőbben fuvarozható. Az új generációs EuroTrailer a járművek méreteit meghatározó jelenlegi jogszabályi előírások betartása mellett nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, és ezáltal már 1,38 méterrel hosszabb a hagyományos félpótkocsiknál. Továbbá a típus Cargo Rail kivitele minden korszerű, napjainkban elterjedt vasúti zsebeskocsin a vonatkozó szabványi előírásokat teljesítve szállítható. A Kögel ezt egy müncheni terminálon próbarakodások alkalmával is bizonyította. A 17,88 méter teljes szerelvényhosszt eredményező új EuroTrailer félpótkocsik tehát nemcsak közúton faragják le nagyjából tíz százalékkal az árufuvarozás okozta szén-dioxid-kibocsátást, hanem közúti-vasúti kombinált áruszállítás esetén is csökkentik a környezeti terhelést.
Még ügyesebb billencsek
Ezenkívül tovább bővültek a Kögel Kipper építőipari billencsfélpótkocsi specifikációs lehetőségei, hogy még többféle feladatra optimálisan megfelelhessen. Így már acélpadozatú, de alumínium oldalfalú teknővel is rendelkezésre áll a kedvezőbb saját tömeg, azaz még nagyobb hasznos teherbírás érdekében. Ehhez a kivitelhez a Kögel egy különleges csavarozási megoldást alkalmaz. Sőt, a Kipper félpótkocsik immár szennyeződésterelőkkel is rendelhetők, amelyek célja minél jobban tisztán tartani a csavarkötések környékét, valamint a reklámfelületnek is kiváló oldalfalakat. Szintén újdonság, hogy a csatlakozókonzol messzebbre került a felépítmény homlokfalától, ezáltal akasztáskor a járművezetőnek nem kell a munkaemelvény alatt bujkálnia. Szintén a kényelmesebb használatot segíti, hogy a tetőponyva központi zárrendszere a munkaemelvényről is könnyedén működtethető. A nagyobb biztonság érdekében pedig kétféle tolatófényszóró és kétféle LED-es munkalámpa is kiegészítette az extrafelszerelések sorát, amelyek jól megvilágítják a félpótkocsi környezetét. Míg az aszfaltszállításhoz hőszigetelt teknővel készülő modellek surrantójának kinyúló, állítható megvezetője az anyag pontosabb adagolhatóságát teszi lehetővé. Ezáltal a kis mennyiséget igénylő aszfaltbeépítési munkák is könnyebben kivitelezhetők. Továbbá egy kiegészítő lemez védi a keverékanyagot a fröccsenő víztől. A rádióvezérlésű, elektromos működtetésű tetőponyvával pedig gyorsan és hatékonyan lezárható a raktér, hogy ne hűlhessen ki az anyag. Ugyanakkor a talajon állva is kényelmesen kezelhető új hátsó ponyva feladata megóvni a felépítmény hátfalát az aszfaltmaró szállítószalagjáról leeső anyag által okozott sérülésektől. A pneumatikusan mozgatható hátsó aláfutásgátlót pedig úgy alakították ki, hogy felhajtva a hátsó lámpákat is védje.
Nyitott platós mindenes
Hasonlóképpen a Kögel nyitott platós típusa, a Multi is az újdonságokkal fokozott sokoldalúságával tűnik ki. Öt pár lehajtható oldalfala, kétszárnyú hátfalajtói és rakoncái könnyen leszerelhetők, sérülésmentes elhelyezésükre pedig egy praktikus acél tárolódoboz szolgál. Így a Multi félpótkocsival túlméretes rakományok, például betonelemek, zsaluk, hosszú acélszerkezetek vagy betonacélhálók is szállíthatók. A rakoncákat pedig úgy alakították ki, hogy a típus a DIN EN 12642 XL rakományrögzítési tanúsítvány követelményeit is teljesítik. Emellett szabványos forgózárakkal is rendelhető 20 vagy 40 lábas konténerek fuvarozásához. A Kögel legfrissebb újításaival tehát az EuroTrailer, a Kipper és a Multi félpótkocsik még többféle alkalmazási területre megfelelnek, illetve könnyebben, kényelmesebben és biztonságosabban használhatók.