Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az MAN a legutóbbi IAA Transportation haszonjármű-kiállításon.

Közzétéve:

Villamosítási lázban ég az egész haszonjárműipar, így az MAN standján is egy akkumulátoros elektromos hajtású nyerges vontató, az MAN eTruck sorozatgyártáshoz közeli prototípusa állt a figyelem középpontjában. A jelenlegi TGX típusra épülő eTruck első példányait várhatóan 2024-ben vehetik át az ügyfelek. Az oroszlános villany-teherautó egyik legnagyobb dobása az, hogy felkészítették a megawattos töltésre, ezáltal a rövid töltési időket jól kihasználva naponta 600 és 800 kilométer közötti távokat is megtehet nehézsúlyú, hosszú távú fuvarozásban. Ez később elérheti akár az ezer kilométert is. Az eTruck fülke-alvázas változata pedig ugyanolyan sokoldalú felépítményezhetőséget biztosít majd, mint a mai dízelüzemű tehergépjárművek, így a hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésen át az építőanyagok kiszállításáig mindenhol bevethető lesz.

Szélesebb körű támogatás elektromos járművekhez

Egy haszonjárműgyártónak persze nem elég csupán jól alkalmazható elektromos járműveket kínálnia, hanem olyan szolgáltatásokat is kell nyújtania, amelyek sikeresen végigkísérik az üzemeltetőket az átállás folyamatán. Ezért hozta létre az MAN az eMobility Consulting tanácsadó szolgáltatást, amely a járműre vonatkozó szaktanácsadáson kívül az ügyfél sajátos üzemeltetési körülményeit figyelembe véve az üzemeltetés fázisaira, a költségoptimalizálásra, az útvonalelemzésre, a flottaoptimalizálásra és a töltőinfrastruktúrára is kiterjed. Ennek részei például az új MAN eReadyCheck, amellyel az ügyfelek felmérhetik, hogy az elosztó útvonalaik hogyan járhatók be csak elektromos hajtással, vagy az MAN eManager, amellyel a flottamenedzserek hatékonyan felügyelhetik a flotta összes járművének töltési adatait.

Bővülő digitális szolgáltatások

Ezek a szolgáltatások pedig már a logisztika digitalizációjának szerves részei, akárcsak a jelenlegi dízelüzemű járművekhez is elérhető MAN Now. Ez lehetővé teszi például a navigáció térképadatainak frissítését, illetve akár az MAN EfficientCruise domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás vagy különféle váltóvezérlő programok távolról végzett feltöltését az adott gépjárműre. Az MAN ServiceCare digitális karbantartásmenedzsment-rendszerrel gyorsan és könnyedén felügyelhetők a szükséges szervizműveletek, az MAN Perform teljesítményelemzés pedig elősegíti az üzemanyag-hatékony működést. Továbbá az IAA kiállításon mutatkozott be az MAN új, digitális fizetőrendszere, amely megkönnyíti a járművezetőknek a tankolásokat és a flottamenedzsereknek az üzemanyag-költségek nyomon követését.

Nagy gázzal az önvezetés útján

A digitalizációhoz hasonlóan gyorsan fejlődő terület az iparágban az automatizálás, ezen belül is az önvezetés. Ez ugyanis csökkentheti az emberi hibából bekövetkező balesetek számát, nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot nyújt azzal, hogy kevésbé korlátozzák a fuvarozást a kötelező pihenőidők, továbbá részben az egyre súlyosabb sofőrhiányra is megoldást jelent. Az MAN az IAA-n is felvázolta a jelenleg futó gyakorlati tesztjeit a zárt területeken alkalmazott megoldásoktól a logisztikai központok közötti, autópályán megvalósított teljes önvezetésig. Ilyen az ANITA projekt, amely a Deutsche Bahn közúti-vasúti átrakóterminálján a konténerek automatizált felvételére és szállítására összpontosít. Az ATLAS-L4 projekt keretében pedig 2024 végétől egy MAN teherautó önállóan közlekedik majd egy német autópályán.

Erősebb és takarékosabb motorok, valamint látványosabb csúcsmodellek

Emellett az oroszlános gyártó a hannoveri kiállításon bemutatta a D26 dízelmotor legújabb változatát. Ez számos továbbfejlesztés eredményeként akár három százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, miközben mindegyik teljesítményszintjénél ötven newtonméterrel nagyobb nyomatékot és tíz lóerővel nagyobb teljesítményt nyújt. Az MAN TGX új aerodinamikai módosításaival együtt pedig a négy százalékot is elérheti az üzemanyag-megtakarítás. Mindeközben az exkluzív megjelenést és csúcsfelszereltséget kínáló Individual Lion S csomag mostantól a TGS típushoz is elérhető, valamint új látványelemekkel és egy fekete optikai készlettel bővítették. Az MAN tehát számos fontos újdonságot vonultatott fel az IAA Transportation kiállításon mind a jelenlegi termék- és szolgáltatáskínálatát, mind a közeljövőben piacra kerülő megoldásait illetően.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.