A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint fejlett vezetéstámogató rendszereket kap a népszerű kishaszonjármű.

Közzétéve:

Kategóriájának egyik legkorszerűbb és legsikeresebb kishaszonjárműve a jelenlegi, második generációs Volkswagen Crafter, amit az is jól igazol, hogy 2017-es piacra kerülésétől tavaly év végéig 354 ezer példányban értékesítették. Most azonban elérkezett egy átfogó szoftveres és hardveres frissítés ideje.

Új műszerfal új funkciókkal

A korszerűsítés leglátványosabb eleme a teljesen új műszerfal, amelynek szériafelszerelése a Digital Cockpit elnevezésű digitális műszerpanel. Ezen a járművezető a szintén új multifunkciós kormánykerék View gombjával különféle nézeti képek közül választhat. A széles körű üzemelési adatokon kívül a navigáció, a telefon és a médialejátszó menüi is megjeleníthetők a digitális műszerpanelen, amelyek szintén a volánról is kezelhetők. A műszerfal további fontos újítása az elektronikus vezérlésű rögzítőfék kapcsolója, amely kiváltja az eddigi mechanikus kézifékkart, értékes helyet felszabadítva a vezetőülés mellett.

Ezt a lakóautósok különösen nagyra értékelik majd, hiszen szabadabb átjárást biztosít a vezetőfülke és a lakótér között. A nyolcfokozatú automatikus sebességváltó pedig mostantól az ID. Buzz mintájára a kormányoszlop bajuszkarjáról kezelhető. A manuális váltóval szerelt modelleknél persze megmarad a váltókar a középkonzolon. Ezenkívül a világításkapcsolót, a kapcsolópaneleket és a levegőbefúvókat is áttervezték az új műszerfalon. Az eddigi USB-A-csatlakozókat USB-C típusúak váltják fel és már vezeték nélküli indukciós telefontöltő is rendelhető. Újdonságként a tetőkonzolon is elhelyeznek egy USB-C-csatlakozót, így elkerülhető, hogy vezetékek zavarják a szabad kilátást.

Korszerű információs és szórakoztatórendszer

Az információs és szórakoztatórendszer mostantól a műszerfal középkonzoljából kiemelkedő kijelzőről kezelhető, amely szériában 10,3, míg extraként 12,9 col képátlójú. A rendszer új grafikájú menüjét szintén az ID. Buzz típusból, méghozzá annak legújabb, hosszú tengelytávú változatából ültették át. Ennek állandóan elérhető, közvetlen főmenügombjai megkönnyítik a különféle funkciók közötti váltást. Ugyancsak új az online hangvezérlés.

Minden eddiginél nagyobb biztonság

A Crafter vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszere számos új vezetéstámogató rendszer bevezetése előtt is utat nyitott. Mostantól a 3,5 tonna össztömeg feletti modelleknél szériafelszerelés az oldalsó holttérfigyelő, amely városi forgalomban figyelmezteti a járművezetőt a gépkocsi mellett tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra és rolleresekre. Szintén alaptartozék ezekhez a kivitelekhez az elinduláskor a jármű előtti gyalogosokra figyelmeztetés, valamint bekanyarodáskor szembe jövő járművet érzékelve az automatikus fékezés. Ezek a rendszerek opcióként a B kategóriás engedéllyel vezethető modellekhez is elérhetők.

Az új Crafter szériafelszerelése továbbá a gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékezés, a sávelhagyásra figyelmeztető és szükség esetén kormányzással beavatkozó asszisztens, a táblafelismerő, a sebességhatároló és a hátsó parkolássegítő radar. Mostantól az adaptív sebességtartást és a sávtartást egyesítő Travel Assist, valamint vészhelyzetben, például a vezető rosszulléte esetén a gépkocsit automatikusan az út szélére lekormányzó és megállító Emergency Assist is rendelhető. A hajtáslánc terén pedig a hátsókerék-hajtású változatokhoz egy új nyolcfokozatú automatikus sebességváltót vezet be a gyártó. Mindezekre már nem is kell sokat várni, ugyanis az új Crafter előértékesítése 2024 áprilisában kezdődik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…