Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet nemzetközi autóbuszos szakemberekből, magánvállalkozókból, szakújságírókból és tervezőkből álló zsűrijének Digitális Díját a „Digitális fedélzeti kényelem” kategóriában.

Közzétéve:

Tavaly először osztott ki szakmai díjakat a világ legrangosabb autóbuszos szakkiállításait megrendező Busworld szervezete. „Nagy örömünkre szolgál, hogy az új, digitális műszerfalunk lenyűgözte a szakértői zsűrit. Ezenkívül ügyfeleinktől is egyértelműen kedvező visszajelzéseket kapunk az új vezetőállásunkra” – mondta Heinz Kiess, az MAN Truck & Bus vállalat autóbuszos termékmarketing-vezetője a díj átvételekor. „Az MAN új digitális műszerfala az ember-gép kapcsolat jövőjét vetíti előre. Innovatív forgótárcsás kezelőelemével (SmartSelect), új elektromos, illetve elektronikus rendszerével, valamint a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereivel hatékonyan segíti a járművezetők munkáját, kiszűrve a lényegtelen figyelemelterelő információkat” – emelte ki a zsűri a döntésének indoklásakor.

Újragondolt kezelőelemek és kijelzők

Az MAN és NEOPLAN autóbuszok 2024-es újdonságai a közel négy évvel ezelőtt bevezetett új MAN TG teherautó-család jól bevált és már bizonyított elektromos, illetve elektronikus rendszerének, műszerfalának és vezetéstámogató rendszereinek megfelelő átültetésével születtek meg. Mindezt természetesen a buszok sajátos követelményeire szabták, így jelentősen felgyorsítja a vezérlőegységek számítási folyamatait és új funkciók megjelenését teszi lehetővé a későbbiekben is. Ezek közül az egyik legfontosabb a multimédiás rendszer jól kézre álló forgótárcsás kezelőeleme a középkonzolon, amelynek használatát egy lehajtható, stabil tenyértámasz segíti. Ezzel lényegesen kényelmesebben, pontosabban és biztonságosabban használható a rádiótól a médialejátszón és a telefontársításon át a navigációig minden funkció, mint a lengedező légrugós ülésből nehézkesen kezelhető érintőképernyőn keresztül.

Szintén lényeges újítás a 12 colos, színes, teljesen digitális műszerpanel, amelynek nagyméretű középső felületén minden lényeges információ egyszerre, mégis jól áttekinthetően megjeleníthető, logikus menüje pedig a kormánykerék gombjaival kényelmesen és egyszerűen kezelhető. A dinamikusan változó középső kijelzőfelületen a felugró ablakok, illetve menük segítségével az éppen szükséges adatokat vagy beállítási lehetőségeket is könnyen és gyorsan elérheti a járművezető. A rendszer színekkel és grafikus elemekkel is segíti az információk egyértelmű értelmezését, hogy a lehető legkevésbé terhelje a sofőrt. Az MAN és a NEOPLAN autóbuszok új műszerfala mögött álló teljes koncepció lényege tehát az, hogy a logikus, egyszerű és biztonságos kezelhetőséggel a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a járművezetéstől. Különösen fontos ez napjainkban, amikor egyre több fejlett funkció kerül be a gépjárművekbe és a vezetőknek egyre több információt kell fogadniuk, illetve feldolgozniuk munkájuk során. A szakmai zsűri által megszavazott díj is azt igazolja, hogy az MAN Truck & Bus fejlesztői helyes úton járnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…