Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet nemzetközi autóbuszos szakemberekből, magánvállalkozókból, szakújságírókból és tervezőkből álló zsűrijének Digitális Díját a „Digitális fedélzeti kényelem” kategóriában.

Közzétéve:

Tavaly először osztott ki szakmai díjakat a világ legrangosabb autóbuszos szakkiállításait megrendező Busworld szervezete. „Nagy örömünkre szolgál, hogy az új, digitális műszerfalunk lenyűgözte a szakértői zsűrit. Ezenkívül ügyfeleinktől is egyértelműen kedvező visszajelzéseket kapunk az új vezetőállásunkra” – mondta Heinz Kiess, az MAN Truck & Bus vállalat autóbuszos termékmarketing-vezetője a díj átvételekor. „Az MAN új digitális műszerfala az ember-gép kapcsolat jövőjét vetíti előre. Innovatív forgótárcsás kezelőelemével (SmartSelect), új elektromos, illetve elektronikus rendszerével, valamint a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereivel hatékonyan segíti a járművezetők munkáját, kiszűrve a lényegtelen figyelemelterelő információkat” – emelte ki a zsűri a döntésének indoklásakor.

Újragondolt kezelőelemek és kijelzők

Az MAN és NEOPLAN autóbuszok 2024-es újdonságai a közel négy évvel ezelőtt bevezetett új MAN TG teherautó-család jól bevált és már bizonyított elektromos, illetve elektronikus rendszerének, műszerfalának és vezetéstámogató rendszereinek megfelelő átültetésével születtek meg. Mindezt természetesen a buszok sajátos követelményeire szabták, így jelentősen felgyorsítja a vezérlőegységek számítási folyamatait és új funkciók megjelenését teszi lehetővé a későbbiekben is. Ezek közül az egyik legfontosabb a multimédiás rendszer jól kézre álló forgótárcsás kezelőeleme a középkonzolon, amelynek használatát egy lehajtható, stabil tenyértámasz segíti. Ezzel lényegesen kényelmesebben, pontosabban és biztonságosabban használható a rádiótól a médialejátszón és a telefontársításon át a navigációig minden funkció, mint a lengedező légrugós ülésből nehézkesen kezelhető érintőképernyőn keresztül.

Szintén lényeges újítás a 12 colos, színes, teljesen digitális műszerpanel, amelynek nagyméretű középső felületén minden lényeges információ egyszerre, mégis jól áttekinthetően megjeleníthető, logikus menüje pedig a kormánykerék gombjaival kényelmesen és egyszerűen kezelhető. A dinamikusan változó középső kijelzőfelületen a felugró ablakok, illetve menük segítségével az éppen szükséges adatokat vagy beállítási lehetőségeket is könnyen és gyorsan elérheti a járművezető. A rendszer színekkel és grafikus elemekkel is segíti az információk egyértelmű értelmezését, hogy a lehető legkevésbé terhelje a sofőrt. Az MAN és a NEOPLAN autóbuszok új műszerfala mögött álló teljes koncepció lényege tehát az, hogy a logikus, egyszerű és biztonságos kezelhetőséggel a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a járművezetéstől. Különösen fontos ez napjainkban, amikor egyre több fejlett funkció kerül be a gépjárművekbe és a vezetőknek egyre több információt kell fogadniuk, illetve feldolgozniuk munkájuk során. A szakmai zsűri által megszavazott díj is azt igazolja, hogy az MAN Truck & Bus fejlesztői helyes úton járnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…