Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette gázüzemű modelljeit. Ennek eredményeként megjelent a kínálatában egy minden eddiginél erősebb, 500 lóerős változat is.

Közzétéve:

Alapvetően három pilléren nyugszik a Volvo Trucks klímasemlegességi stratégiája. Ezek az akkumulátoros elektromos, az üzemanyagcellás elektromos és a megújuló üzemanyaggal, például biogázzal működő belső égésű motorral hajtott teherautók. Sűrített földgázzal (CNG), illetve sűrített biogázzal (BioCNG v. CBG) üzemelő járműveket már igen hosszú ideje kínál a göteborgi gyártó, öt évvel ezelőtt pedig a cseppfolyósított földgázzal (LNG), illetve cseppfolyósított biogázzal (BioLNG v. LBG) hajtott modellek is megjelentek a kínálatában. Jelenleg az FH, FM és FMX típus érhető el gázhajtással. A Volvo Trucks gázmotorjai a piacon egyedülállóan szikragyújtás helyett dízelelven működnek. Ennek lényege, hogy a kettős üzemanyag-befecskendezők először egy kis mennyiségű gázolajat vagy megújuló hidrogénezett növényi olajat (HVO) juttatnak az égéstérbe, amely a nagy mértékben összesűrített levegő hőjétől begyullad. Majd ebbe az égő elegybe porlasztják be a gázt, amely elégve munkát végez. Így ezek a gázmotorok a dízelekéhez hasonlóan jó hatékonyságot és vezethetőséget nyújtanak.

Jelentős korszerűsítés

Az Euro VIe környezetvédelmi normára való felkészítés apropóján a svéd gyártó szakemberei alaposabban továbbfejlesztették a gázmotorokat. Új befecskendezőket, kisebb súrlódási veszteségű dugattyúkat, új turbófeltöltőt, igényvezérelten változó szállítási kapacitású olajszivattyút és forgattyúsház-szellőztetést vetettek be. Ennek köszönhetően négy százalékkal javult az erőforrások üzemanyag-hatékonysága, továbbá az eddigi 420 és 460 lóerős változatok mellett megjelent egy 500 lóerős csúcskivitel is. Ráadásul az LNG-tartályok kapacitását is megnövelték tíz százalékkal, így az új gázüzemű Volvo teherautók hatótávolsága már elérheti az ezer kilométert. A tankolás pedig nagyjából annyi időt vesz igénybe, mint a dízelek esetében, és Európa-szerte már több mint hatszáz töltőállomáson kapható LNG vagy BioLNG.

Nagy jövő áll a BioLNG előtt

A klímavédelem szempontjából persze a például szerves hulladékból vagy szennyvíziszapból előállítható BioLNG az előnyösebb, hiszen ez közel százszázalékosan szén-dioxid-semleges fuvarozást tesz lehetővé. Ezért Európa-szerte a BioLNG-termelés gyors felfutása várható a közeljövőben. Az Európai Bizottság által beterjesztett REPower EU tervezet célkitűzése, hogy 2030-ra tízszeresére, azaz 35 milliárd köbméterre növekedjen az éves biogáz-előállítás mennyisége. Jól mutatja a felfutás ütemét, hogy jövő év végére már 78 BioLNG-üzem termel majd biometánt Európában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Rekordtáv hidrogénnel

Sikeresen áttörte az üzemanyagcellás nehéz-teherautók hatótávolságának ezer kilométeres lélektani határát a Mercedes-Benz GenH2 prototípus. A folyékony hidrogénnel hajtott nyerges szerelvény negyven tonna összgördülőtömeggel egészen pontosan 1047 kilométert tett meg Wörth és Berlin között feltöltés nélkül,…

Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra