Ide veled, régi nevünk!

Bemutatkozott az új Fiat Scudo kishaszonjármű és személyautósított változata, a Fiat Ulysse. Ahogyan a névválasztás is utal rá, az olasz gyártó új járművei ismét a PSA-csoport termékeinek a testvérei. Ez persze várható is volt, amióta a Fiat, illetve a Fiat Professional is a Stellantis cégcsoport tagja.

Közzétéve:

Egy vargabetű leírása után a Fiat, illetve a Fiat Professional ismét a PSA-csoporttal kooperál a közepes kishaszonjárművek kategóriájában. A Fiat Scudo és Ulysse 1996, illetve 1994 és 2016 között a Citroën Jumpy, illetve Evasion és a Peugeot Expert, illetve 806, 807 ikertestvéreként szorgoskodott az európai piacon. Majd ezek helyét öt évre a Renault Trafic típussal szoros rokonságban álló Talento vette át. Azonban 2021 elején az olasz gyártó és a PSA szövetségével megalakult a Stellantis cégcsoport, amivel a Talento már nem volt összeegyeztethető. Kézenfekvő megoldást jelentett, hogy a Fiat, illetve a Fiat Professional a Citroën és a Peugeot aktuális termékeit vegye át a palettájára jóformán csak egy emblémacserével.

Sokszínű kínálat

Ennek megfelelően az új Scudo és Ulysse is az EMP2 platformon alapul, amely moduláris kialakításával kiválóan lehetővé teszi, hogy a járműveket a legkülönfélébb piaci igényekhez, illetve alkalmazási területekhez igazítsák. Így a két új típus háromféle hosszúságban, zárt kisáruszállítóként, akár kilencüléses személyszállítóként és fülke-alvázas változatban készül. Dízelmotorjaikhoz kézi vagy automatikus sebességváltó társulhat, a zárt furgonok pedig akkumulátorról működő tisztán elektromos hajtással is elérhetők.

Középpontban a villamosítás

Ez utóbbi azért különösen fontos, mert a Stellantis az elektromos kishaszonjárművek világszerte élenjáró gyártójává szeretne előlépni. Ehhez már hidrogénnel működő üzemanyagcellákkal hajtott furgonokat is bemutatott, továbbá 2025-ig harmincmilliárd eurót készül beruházni a villamosítás és az ehhez kapcsolódó szoftverek fejlesztésébe. Természetesen az új Scudo és Ulysse is a Stellantis észak-franciaországi üzemében, Hordain városában készül. A Fiat Scudo 2021 végétől, míg a Fiat Ulysse 2022 első negyedévétől rendelhető a márkakereskedésekben.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra