Ide veled, régi nevünk!

Bemutatkozott az új Fiat Scudo kishaszonjármű és személyautósított változata, a Fiat Ulysse. Ahogyan a névválasztás is utal rá, az olasz gyártó új járművei ismét a PSA-csoport termékeinek a testvérei. Ez persze várható is volt, amióta a Fiat, illetve a Fiat Professional is a Stellantis cégcsoport tagja.

Közzétéve:

Egy vargabetű leírása után a Fiat, illetve a Fiat Professional ismét a PSA-csoporttal kooperál a közepes kishaszonjárművek kategóriájában. A Fiat Scudo és Ulysse 1996, illetve 1994 és 2016 között a Citroën Jumpy, illetve Evasion és a Peugeot Expert, illetve 806, 807 ikertestvéreként szorgoskodott az európai piacon. Majd ezek helyét öt évre a Renault Trafic típussal szoros rokonságban álló Talento vette át. Azonban 2021 elején az olasz gyártó és a PSA szövetségével megalakult a Stellantis cégcsoport, amivel a Talento már nem volt összeegyeztethető. Kézenfekvő megoldást jelentett, hogy a Fiat, illetve a Fiat Professional a Citroën és a Peugeot aktuális termékeit vegye át a palettájára jóformán csak egy emblémacserével.

Sokszínű kínálat

Ennek megfelelően az új Scudo és Ulysse is az EMP2 platformon alapul, amely moduláris kialakításával kiválóan lehetővé teszi, hogy a járműveket a legkülönfélébb piaci igényekhez, illetve alkalmazási területekhez igazítsák. Így a két új típus háromféle hosszúságban, zárt kisáruszállítóként, akár kilencüléses személyszállítóként és fülke-alvázas változatban készül. Dízelmotorjaikhoz kézi vagy automatikus sebességváltó társulhat, a zárt furgonok pedig akkumulátorról működő tisztán elektromos hajtással is elérhetők.

Középpontban a villamosítás

Ez utóbbi azért különösen fontos, mert a Stellantis az elektromos kishaszonjárművek világszerte élenjáró gyártójává szeretne előlépni. Ehhez már hidrogénnel működő üzemanyagcellákkal hajtott furgonokat is bemutatott, továbbá 2025-ig harmincmilliárd eurót készül beruházni a villamosítás és az ehhez kapcsolódó szoftverek fejlesztésébe. Természetesen az új Scudo és Ulysse is a Stellantis észak-franciaországi üzemében, Hordain városában készül. A Fiat Scudo 2021 végétől, míg a Fiat Ulysse 2022 első negyedévétől rendelhető a márkakereskedésekben.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra