Ide veled, régi nevünk!

Bemutatkozott az új Fiat Scudo kishaszonjármű és személyautósított változata, a Fiat Ulysse. Ahogyan a névválasztás is utal rá, az olasz gyártó új járművei ismét a PSA-csoport termékeinek a testvérei. Ez persze várható is volt, amióta a Fiat, illetve a Fiat Professional is a Stellantis cégcsoport tagja.

Közzétéve:

Egy vargabetű leírása után a Fiat, illetve a Fiat Professional ismét a PSA-csoporttal kooperál a közepes kishaszonjárművek kategóriájában. A Fiat Scudo és Ulysse 1996, illetve 1994 és 2016 között a Citroën Jumpy, illetve Evasion és a Peugeot Expert, illetve 806, 807 ikertestvéreként szorgoskodott az európai piacon. Majd ezek helyét öt évre a Renault Trafic típussal szoros rokonságban álló Talento vette át. Azonban 2021 elején az olasz gyártó és a PSA szövetségével megalakult a Stellantis cégcsoport, amivel a Talento már nem volt összeegyeztethető. Kézenfekvő megoldást jelentett, hogy a Fiat, illetve a Fiat Professional a Citroën és a Peugeot aktuális termékeit vegye át a palettájára jóformán csak egy emblémacserével.

Sokszínű kínálat

Ennek megfelelően az új Scudo és Ulysse is az EMP2 platformon alapul, amely moduláris kialakításával kiválóan lehetővé teszi, hogy a járműveket a legkülönfélébb piaci igényekhez, illetve alkalmazási területekhez igazítsák. Így a két új típus háromféle hosszúságban, zárt kisáruszállítóként, akár kilencüléses személyszállítóként és fülke-alvázas változatban készül. Dízelmotorjaikhoz kézi vagy automatikus sebességváltó társulhat, a zárt furgonok pedig akkumulátorról működő tisztán elektromos hajtással is elérhetők.

Középpontban a villamosítás

Ez utóbbi azért különösen fontos, mert a Stellantis az elektromos kishaszonjárművek világszerte élenjáró gyártójává szeretne előlépni. Ehhez már hidrogénnel működő üzemanyagcellákkal hajtott furgonokat is bemutatott, továbbá 2025-ig harmincmilliárd eurót készül beruházni a villamosítás és az ehhez kapcsolódó szoftverek fejlesztésébe. Természetesen az új Scudo és Ulysse is a Stellantis észak-franciaországi üzemében, Hordain városában készül. A Fiat Scudo 2021 végétől, míg a Fiat Ulysse 2022 első negyedévétől rendelhető a márkakereskedésekben.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…