Kíméletes keményfiúk

Újabb fontos lépést tett a Volvo Trucks a tehergépjárművek villamosítása felé, ezúttal az építőipar területén. Nemrég ugyanis megkezdte egy-egy tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő gépkocsi, illetve FMX egykaros, horgos konténeremelős tehergépkocsi üzemeltetői tesztelését Svédországban.

Közzétéve:

Világszerte tapasztalható jelenség a városiasodás folyamata, amely lépten-nyomon jelentős építkezésekkel jár együtt a települések átalakítása és bővítése érdekében. Ezek a beruházások pedig csak még tovább fokozzák a nagyvárosok egyébként is kritikus mértékű zajszintjét, illetve levegőszennyezettségét, amihez persze az építkezéseket kiszolgáló tehergépkocsik is nagyban hozzájárulnak. Emiatt egyre nagyobb igény mutatkozik csendesebb és tisztább üzemű építőipari járművek iránt. Persze ezek egy útépítés vagy bányaipari munka során is sok szempontból előnyösek lehetnek úgy a személyzet, mint a környezet és ezáltal az üzemeltető számára is.

Elektromos nehéz-teherautók

Ha pedig igény van valamire, akkor arra hamarosan válasz is születik. A Volvo Trucks az ilyen korai válaszok egyik éllovasa, amit remekül alátámaszt, hogy egyik ügyfele, a Swerock bevonásával már tavaly megkezdte egy négytengelyes, tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő tehergépkocsi és egy szintén négytengelyes fülke-alvázú, egykaros, horgos konténeremelő felépítménnyel ellátott FMX üzemeltetői tesztelését. Az FM mixerkocsival városi környezetben szállítanak ki betont az építőipari vállalat ügyfeleinek, míg az FMX nagyobb infrastruktúrafejlesztési projektekben, illetve városi építkezésekben vesz részt.

Furgon bérlés

Tapasztalatszerzés valós körülmények között

A valós üzemeltetési körülmények között végzett tartós tesztelés elsődleges célja felmérni, hogy a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsikkal milyen mértékben fokozható a munkavégzés hatékonysága és mennyire mérsékelhetők az éghajlatváltozást okozó hatások. Ezenkívül azt is kutatják a Volvo Trucks szakemberei, hogy ezek az alternatív hajtású járművek miként felelnek meg a legtöbbször a nagy teljesítményt és hasznos teherbírást, valamit a masszív felépítést középpontba állító építőipari szegmens igényeinek a termelékenység és az üzemidő vonatkozásában. A teljes képet, vagyis az egész elektromos közlekedési rendszert vizsgálva pedig a fejlesztők meghatározhatják a legnagyobb termelékenységet biztosító töltési megoldásokat. Természetesen az így szerzett hasznos tapasztalatokat figyelembe veszik majd az elektromos modellek további optimalizálásához a nagyobb sorozatú gyártás megkezdése előtt.

Elkötelezettség mindkét oldalról

Persze ehhez a tesztprojekthez nem véletlenül esett a Volvo Trucks választása a Swerockra. A körülbelül 360 bányát és hatvan betonüzemet működtető vállalat különösen elkötelezett a fosszilis energiaforrásoktól független, éghajlatsemleges fuvarozás kialakítása iránt. Ennek jegyében már 15 hibrid hajtású betonkeverő tehergépjárművet üzemeltet, és most új szintre lépett a tisztán elektromos hajtású Volvo tehergépkocsik munkába állításával. A Volvo Trucks elkötelezettségét pedig mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az FM, az FMX és az FH típus városi, illetve regionális elosztó, kommunális, valamint építőipari feladatokra szabott, villanyhajtású kiviteleit a tervek szerint már az idei évtől megrendelhetik az ügyfelek, majd jövőre a sorozatgyártásuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…