Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és vezetéstámogató rendszereivel számít innovatívnak ez a jármű, hanem a kempingezést új szintre emelő kialakításával és felszereltségével is.

Közzétéve:

Első pillantásra látszik, hogy a Volkswagen California Concept a 2021-ben bemutatott Multivan hosszú változatán alapul, így nagyobb elődjénél, a California 6.1 modellnél. Természetesen ez is felemelhető tetőt kapott, mint 1988 óta minden California lakóautó, így a jármű a kalandos utazások mellett mindennapos városi használatra is alkalmas. Ezzel tökéletes összhangban áll a külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca, hiszen a dolgos hétköznapok során tisztán elektromos közlekedést biztosít, míg hosszú utakon nem kell a hatótávolsága miatt aggódni. Sőt, a lítiumion-akkumulátora hosszú időre külső csatlakozástól független, 12 voltos áramellátást nyújt a fedélzeten.

Mindkét oldalra nyitott

Emellett a California nappaliját és konyháját is teljesen áttervezték a Volkswagen fejlesztői. Most először a vezető oldalára is tolóajtó került, a konyhát pedig hátrébb helyezték, ami új teret nyit a kempingezéshez. Ráadásul a mosogatóval, 230 voltos indukciós főzőlappal, beépített gázfőzővel, hűtővel és fiókokkal felszerelt konyha kívülről is hozzáférhető. Ezzel a jármű az eggyel nagyobb kategóriájú lakóautók elrendezésének előnyeit nyújtja. A bal oldalon egy kihúzható előtető, a jobb oldalon pedig egy pillanatok alatt felállítható napvitorla ad hűsítő árnyékot vagy védelmet az eső ellen.

A terek és a fények játéka

Az első ülések teljesen hátrafordíthatók a közösségi élmény érdekében és az elektronikus rögzítőféknek köszönhetően akadálytalan az átjárás közöttük, míg a különálló, de összeérő hátsó ülések ledöntve fekhellyé alakíthatók. Sőt, ezek az ülések könnyen kivehetők, így akár szörfdeszkák vagy kerékpárok is elférnek az utastérben. Persze kisebb-nagyobb tárolóhelyeket is szép számmal kínál a California Concept, például mindegyik ülés alatt, a hűtő mögötti szekrényben és hátul a fekhely alatt. A tetőkereten állítható erősségű hangulatvilágítás húzódik, a szekrényeken található hangulatvilágításnak pedig változtatható a színe. A jármű körüli „teraszokat” külső LED-es lámpák árasztják el fénnyel.

Gombok helyett képernyők

A felhajtható tető alatti hálószobában szintén LED-es lámpák, nagy panorámaablakok, valamint USB-C-csatlakozók szolgálják a pihenés kényelmét. A tető nyitása és csukása a C oszlopnál függőlegesen beépített táblagépről vezérelhető, ahogyan az összes többi kempingezős funkció is a belső világítástól a kiegészítő fűtésig. Továbbá a képernyőn ellenőrizhető például a víz- és szennyvíztartályok szintje. Ám mindezek a funkciók a járműhöz kapcsolódó okostelefonos alkalmazáson vagy a műszerfal információs és szórakoztatórendszerén keresztül is kezelhetők. Utóbbiról egyébként a jármű szintezése is irányítható. Végül a jó hír: a Volkswagen California Concept innovatív tanulmányautóval bemutatott jövő már 2024-ben valóra válik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…