Második fázis

Alapos üzemeltetői teszteket követően idén nyáron megkezdődött a Mercedes-Benz eEconic elektromos kommunális tehergépjárművek sorozatgyártása a wörthi üzemben. Egyébként itt már tavaly ősz óta folyik az eActros villanyhajtású elosztó-teherautók szériatermelése. A csillagos márka tehát ismét nagyot ugrott előre a villamosítás útján.

Közzétéve:

Igen logikus lépés a Mercedes-Benz márka részéről az Econic típussal folytatni a termékpaletta villamosítását, ugyanis az akkumulátorról működő elektromos hajtás előnyei olyan alkalmazások terén érvényesülhetnek leginkább, mint például a városi hulladékgyűjtés. Hiszen ezeknél a járműveknél különösen fontos, hogy csendesen és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán üzemeljenek. Miközben az elektromos teherautókkal ma optimálisan elérhető hatótávolság is megfelel a jellemzően nem túl nagy napi futásteljesítményekhez, továbbá a rekuperációra is alkalmas elektromos hajtás ideális a sok megállással és elindulással járó kommunális feladatokhoz.

Kecsegtető paraméterek

A 27 tonna legnagyobb megengedett össztömegű eEconic hajtásláncának lelke éppúgy egy két beépített villanymotorral és kétfokozatú áttétellel ellátott tengely, mint az eActros esetében. A két folyadékhűtésű motor 330 kilowatt folyamatos, illetve 400 kilowatt csúcsteljesítményt szolgáltat. Ezeket három akkumulátorcsomag táplálja, amelyek hasznos kapacitása egyenként 97 kilowattóra. Az akár 160 kilowatt töltési teljesítmény pedig biztosítja, hogy a jármű még egy viszonylag rövid éjszakai leállás után is teljesen feltöltve kezdhesse a munkát másnap hajnalban.

Nem csak a hajtása korszerű

Mindemellett az eEconic természetesen megtartotta a süllyesztett fülkéjű típus különleges erényeit, azaz a kényelmes és biztonságos ki- és beszállást, a könnyű átjárhatóságot, illetve a remek kilátást nyújtó panorámaszélvédőt. Ráadásul a Thermocontrol szélvédő nehezebben párásodik a hagyományosnál és mérsékli a belsőtér felmelegedését a napsugárzás hatására. Ezenkívül az eEconic modellt korszerű és logikusan kezelhető, teljesen digitális műszerpanellel látják el, valamint alapfelszerelése az oldalsó holttérfigyelő és az aktív vészfékrendszer.

Integrált gyártási folyamat

A Mercedes-Benz wörthi gyárának rugalmas termelési rendszere révén az eEconic azonos gyártósoron, párhuzamosan készül a belső égésű motorral hajtott Econic járművekkel. Majd innen átkerül a Future Truck Center üzemrészbe, ahol beépítik az elektromos hajtás részegységeit, akárcsak az eActros esetében. Itt szerelik be például a nagyfeszültségű akkumulátorokat és a fedélzeti töltőt. Ehhez persze megfelelően képzett szakemberek is szükségesek. Ezért a wörthi gyárban 2018 óta folyamatosan készítik fel a munkaerőt az elektromos járművek összeszerelésére, így már több mint 2700 dolgozó kapott erősáramú továbbképzést. Az első sorozatgyártású eEconic teherautót az Urbaser A/S dán hulladékgyűjtő cég állította munkába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…