Második fázis

Alapos üzemeltetői teszteket követően idén nyáron megkezdődött a Mercedes-Benz eEconic elektromos kommunális tehergépjárművek sorozatgyártása a wörthi üzemben. Egyébként itt már tavaly ősz óta folyik az eActros villanyhajtású elosztó-teherautók szériatermelése. A csillagos márka tehát ismét nagyot ugrott előre a villamosítás útján.

Közzétéve:

Igen logikus lépés a Mercedes-Benz márka részéről az Econic típussal folytatni a termékpaletta villamosítását, ugyanis az akkumulátorról működő elektromos hajtás előnyei olyan alkalmazások terén érvényesülhetnek leginkább, mint például a városi hulladékgyűjtés. Hiszen ezeknél a járműveknél különösen fontos, hogy csendesen és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán üzemeljenek. Miközben az elektromos teherautókkal ma optimálisan elérhető hatótávolság is megfelel a jellemzően nem túl nagy napi futásteljesítményekhez, továbbá a rekuperációra is alkalmas elektromos hajtás ideális a sok megállással és elindulással járó kommunális feladatokhoz.

Kecsegtető paraméterek

A 27 tonna legnagyobb megengedett össztömegű eEconic hajtásláncának lelke éppúgy egy két beépített villanymotorral és kétfokozatú áttétellel ellátott tengely, mint az eActros esetében. A két folyadékhűtésű motor 330 kilowatt folyamatos, illetve 400 kilowatt csúcsteljesítményt szolgáltat. Ezeket három akkumulátorcsomag táplálja, amelyek hasznos kapacitása egyenként 97 kilowattóra. Az akár 160 kilowatt töltési teljesítmény pedig biztosítja, hogy a jármű még egy viszonylag rövid éjszakai leállás után is teljesen feltöltve kezdhesse a munkát másnap hajnalban.

Nem csak a hajtása korszerű

Mindemellett az eEconic természetesen megtartotta a süllyesztett fülkéjű típus különleges erényeit, azaz a kényelmes és biztonságos ki- és beszállást, a könnyű átjárhatóságot, illetve a remek kilátást nyújtó panorámaszélvédőt. Ráadásul a Thermocontrol szélvédő nehezebben párásodik a hagyományosnál és mérsékli a belsőtér felmelegedését a napsugárzás hatására. Ezenkívül az eEconic modellt korszerű és logikusan kezelhető, teljesen digitális műszerpanellel látják el, valamint alapfelszerelése az oldalsó holttérfigyelő és az aktív vészfékrendszer.

Integrált gyártási folyamat

A Mercedes-Benz wörthi gyárának rugalmas termelési rendszere révén az eEconic azonos gyártósoron, párhuzamosan készül a belső égésű motorral hajtott Econic járművekkel. Majd innen átkerül a Future Truck Center üzemrészbe, ahol beépítik az elektromos hajtás részegységeit, akárcsak az eActros esetében. Itt szerelik be például a nagyfeszültségű akkumulátorokat és a fedélzeti töltőt. Ehhez persze megfelelően képzett szakemberek is szükségesek. Ezért a wörthi gyárban 2018 óta folyamatosan készítik fel a munkaerőt az elektromos járművek összeszerelésére, így már több mint 2700 dolgozó kapott erősáramú továbbképzést. Az első sorozatgyártású eEconic teherautót az Urbaser A/S dán hulladékgyűjtő cég állította munkába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…