Nagy városok kis barátja

Bátyja, a DAF CF nyomdokaiba lépve már a DAF LF is kínál tisztán elektromos hajtású változatot. Ezáltal még tovább erősíti a városi elosztó teherautóként már több mint kétszázezer értékesített példánya által széles körben elismert erényeit. Érdemes hát alaposabban is megismerni az LF Electric képességeit.

Közzétéve:

Amíg a DAF CF Electric a VDL e-power hajtásrendszerét használja, addig az LF Electric megalkotásához más partnert választott a holland gyártó. Mégpedig a tengelyeiről és erőátviteli megoldásairól, újabban pedig elektromos hajtásrendszereiről is ismert Dana Inc. vállalatot. Így a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és igencsak csendes LF modelleket egy 250 kilowatt névleges és 370 kilowatt csúcsteljesítményű, állandómágneses Dana villanymotor hajtja akár 1200 newtonméter állandó, illetve 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékkal. Ezek az értékek azt sugallják, hogy a 19 tonna legnagyobb megengedett össztömegű LF Electric rendkívül dinamikus viselkedésre is képes lehet. Homlokzati állvány.

Kellő tartalékok

Ha pedig nem ennek az állandó kihasználása a cél, akkor ideális körülmények között 280 kilométert is megtehet a jármű egy feltöltéssel a 282 kilowattóra teljes, illetve 254 kilowattóra hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagjának köszönhetően. Ez már a legtöbb esetben bőségesen megfelel városi, illetve város környéki elosztófeladatokhoz. Ráadásul ezekre a korszerű és viszonylag nagy energiasűrűségű akkukra hat év garanciát kínál a DAF. A teljes feltöltés szokványos háromfázisú, 400 voltos hálózatról 22 kilowatt töltőteljesítménynél 12 órát vesz igénybe, míg húszról nyolcvanszázalékosra 6,5 óra alatt „tankolható fel” az akkucsomag. Azonban 650 voltos, 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel ugyanezekhez a folyamatokhoz csak két, illetve egy óra szükséges.

Szélesedő alkalmazási területek

Kezdetben az LF Electric fülke-alváz 5,3 és 5,85 méter tengelytávolsággal készül, legfeljebb 11,7 tonna hasznos teherbírással a felépítmény és a rakomány számára. Ezek az értékek jól megfelelnek a legtöbb városi elosztófuvarozási alkalmazáshoz, ám a későbbiekben a DAF a specifikációs lehetőségek bővítését tervezi. A modell szintén fontos jellemzője a 400 voltos, elektromos mellékhajtómű, amely például hűtőaggregát vagy elektrohidraulikus daru működtetésére is megfelel. Az LF Electric sorozatgyártását várhatóan idén májusban kezdik el a Leyland Trucks üzemében, ahol már több mint két évtizede készülnek a sikeres DAF LF teherautók.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…