Sokoldalú forradalmár

Megszokhattuk a Volkswagen márkától, hogy időnként igen hangsúlyosan leteszi a névjegyét a járműipar asztalára, nem ritkán egy-egy teljesen új elgondolású, kategóriateremtő típussal. Gondoljunk csak a Bogárra, a Golfra vagy a Transporterre! Erősen úgy fest, hogy az ID. Buzz, illetve az ID. Buzz Cargo folytatja ezt a sikersorozatot. Sokoldalú alkalmazhatóságán bizonyára nem múlik majd, hiszen máris egy sor különleges kivitelt bemutattak ebből az elektromos kishaszonjárműből.

Közzétéve:

Nem veszi félvállról a Volkswagen Haszonjárművek a villamosítás korszakának beköszöntét, hiszen a nagy gyártók között egyedülállóan egy teljesen önálló típussal rukkolt ki, amelyet már eleve tisztán elektromos hajtásúnak terveztek. Ám a személyszállító ID. Buzz és a kisáruszállító ID. Buzz Cargo nemcsak műszakilag különleges, hanem külső-belső megjelenésében is. Formavilága az ős-Transportert idézi, jól tükrözve a gyártó szándékát, hogy meghatározó szerepet játsszon az elektromos kishaszonjárművek piacán. Csakhogy egy ennyire racionális szempontok által vezérelt szegmensben a stílus és a műszaki tartalom önmagában még nem elég. Elengedhetetlen a változatos felhasználhatóság, azaz a könnyű átalakíthatóság és sokoldalú felépítményezhetőség is. Erre mutatnak kiváló példákat az alábbi modellek.

ID. Buzz Flex-Cab kombi

A Snoeks holland felépítményező cég személyszállításra alakított ki egy ID. Buzz Cargo furgont. Az ötüléses ID. Buzz Flex-Cab így igazából egy elektromos hajtású Caravelle modellnek is tekinthető. A háromfős hátsó üléspad hosszirányban kétféle helyzetben is rögzíthető a kívánt lábtérméretnek megfelelően vagy teljesen előredönthető, méghozzá gombnyomásra, elektromos mozgatással. Ezáltal a jármű áru-, illetve csomagszállításra is alkalmas, így kiválóan megfelel transzferbusznak, taxinak, közösségi mikrobusznak vagy kisiparosok vegyes használatú járművének.

ID. Buzz sürgősségi orvosi autó

A Bösenberg német felépítményező már-már sorozatgyártásra kész sürgősségi orvosi autót varázsolt az ID. Buzz modellből. A legfeljebb három személynek helyet adó jármű rakterének átalakításához egy moduláris rendszert fejlesztett ki a Bösenberg, így az alapjármű minimális módosításaival beépíthető az összes felszerelés és különleges berendezés. A koncepció a külön akkumulátorról működő megkülönböztető jelzés részegységeit is magában foglalja.

ID. Buzz Cargo dobozos felépítménnyel

A Veth Automotive cég dobozos felépítménnyel látta el az ID. Buzz Cargo modellt, ezáltal az eredetileg 3,9 köbméteres raktérkapacitását 6,0 köbméterre növelte meg, amihez 680 kilogramm hasznos teherbírás társul. A doboz két oldalára és hátuljára igény szerint mélyre nyúló lengőajtók, tolóajtók vagy rolóajtók is kerülhetnek, így például a kézbesítők bármelyik irányból könnyen hozzáférhetnek a csomagokhoz. Ugyanakkor a felépítményen bőven kínálkoznak nagy, sima felületek a céges feliratok, dekorációk elhelyezéséhez. A raktérben pedig csúszásgátló padozat gondoskodik arról, hogy menet közben a csomagok ne járjanak önfeledt táncot.

ID. Buzz Cargo hűtőautó

Hűtős furgon is kialakítható az ID. Buzz Cargo modellből, példázza kiválóan a Wükaro német cég munkája. A járművet kifejezetten városközpontokban végzett elosztófuvarozásra, illetve hűtött áruk kézbesítésére alkották meg. A tisztán elektromos hajtáshoz igazodva persze a tetőn elhelyezett lapos hűtőaggregát is elektromos működtetésű, és a mennyezetre szerelt párologtató is meglehetősen lapos kivitelű. A 230 voltos aggregáthoz szintén helytakarékosan a padlóba építve négy lítiumion-akkumulátor és egy inverter is tartozik, így a rendszer akár nyolc órán keresztül a járműtől függetlenül is működhet. Természetesen a raktér előre lehűthető, amíg az ID. Buzz Cargo a töltőhöz csatlakozik. A különleges hűtőkocsi hasznos teherbírása 390 kilogramm, ami online rendelt ételek kiszállításához vagy egy fagylaltosautónak általában elegendő.

ID. Buzz Cargo műhelykocsi

A Miele különleges igényeinek megfelelően a Volkswagen Haszonjárművek a Würth vállalattal közösen már műhelykocsit is készített az ID. Buzz Cargo modellből. A Miele arculatához illeszkedő színű, paprikavörös furgon rakterét a szerelők elvárásainak megfelelően bepolcozták, a fülkében pedig a középkonzolhoz egy lehajtható asztalt erősítettek például az adminisztrációs feladatok kényelmes elvégzéséhez.
Már ez az öt kishaszonjármű is jól mutatja, hogy célirányos átalakításokkal, illetve berendezésekkel mennyire sokszínűen alkalmazható a Volkswagen Haszonjárművek korszakalkotónak szánt újdonsága, az ID. Buzz, illetve ID. Buzz Cargo.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…