Tartják a lépést a családdal

Átfogó frissítésen esett át nemrég a népszerű Ford Transit család két legkisebb tagja, a Transit Connect kompakt furgon és a Transit Courier minifurgon. Ezáltal szorosan nagyobb testvérük, a Transit Custom nyomdokaiban járnak korszerűségüket tekintve.

Közzétéve:

Kezdjük a nagyobb típussal, a Transit Connect kompakt furgonnal! Kívülről nem túl jelentős a változás, csupán a családi arculathoz igazították a megjelenését. Orrán a háromlamellás hűtőrácsot immár keskenyebb fényszórók keretezik, illetve áramvonalasabb az alsó kötény. Továbbá a magasabb felszereltségi szintű modellek xenonfényszórót és LED-es nappali menetvilágítást kapnak. A belsőtérben az áttervezett, ezáltal ergonomikusabb kialakítású középkonzol, valamint a módosított kárpitok jelentik a legfőbb újdonságot. A gazdagabban felszerelt modellekbe pedig hatcolos érintőképernyővel ellátott SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer kerül, amely immár hangvezérléssel is irányítható.

A gépészetet illetően a legfontosabb, hogy a Transit Connect motorjai már teljesítik az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási norma előírásait. A típushoz a legkorszerűbb befecskendező- és turbófeltöltő-rendszerrel ellátott, csökkentett belső súrlódású, 1,5 literes EcoBlue dízelmotor, valamint az alaposan áttervezett hengerfejjel és befecskendezéssel készülő, 1,0 literes EcoBoost benzinmotor áll rendelkezése, amelyek jobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtanak elődeiknél. A benzines erőforrás új technológiai megoldása a hengerlekapcsolás, amely révén kis motorterhelésnél kéthengeresként üzemel a motor. A szervizintervallum is bővült, a dízeleknél két évre vagy negyvenezer kilométerre. A motorokhoz szériában hatfkozatú kézi sebességváltó társul, de a dízelhez nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető. Több vezetéstámogató funkcióval is gyarapodott a Transit Connect, mint például az intelligens sebességkorlátozó rendszerrel, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszerrel, az oldalszélsegéddel és az automatikus beparkolással.

Testvérét a legkisebb családtag, a Transit Courier is követte. Hasonlóképpen átrajzolták a lökhárítóját és a hűtőrácsát, valamint áttervezték a középkonzolját, amely szintén kiegészülhet a hatcolos, érintőképernyős SYNC 3 rendszerrel. Sőt, a motorpaletta is megegyezik a Transit Connect típuséval. A dízel modellt azonban szériafelszerelésként egy üzemanyag-hatékonysági csomaggal is felszerelik, amely aktívan lezáródó hűtőrácslamellákat is magában foglal. Az eddigi ötfokozatú, kézi sebességváltó helyét pedig egy korszerű, hatfokozatú szerkezet vette át. Mindemellett a kínálat csúcsán a dinamikus Sport változat alternatívájaként megjelent a Limited felszereltségi szint.

A Ford naprakész kisáruszállítói tavasztól már megrendelhetők, az első járműveket pedig az év közepén vehetik át az ügyfelek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.