Tartják a lépést a családdal

Átfogó frissítésen esett át nemrég a népszerű Ford Transit család két legkisebb tagja, a Transit Connect kompakt furgon és a Transit Courier minifurgon. Ezáltal szorosan nagyobb testvérük, a Transit Custom nyomdokaiban járnak korszerűségüket tekintve.

Közzétéve:

Kezdjük a nagyobb típussal, a Transit Connect kompakt furgonnal! Kívülről nem túl jelentős a változás, csupán a családi arculathoz igazították a megjelenését. Orrán a háromlamellás hűtőrácsot immár keskenyebb fényszórók keretezik, illetve áramvonalasabb az alsó kötény. Továbbá a magasabb felszereltségi szintű modellek xenonfényszórót és LED-es nappali menetvilágítást kapnak. A belsőtérben az áttervezett, ezáltal ergonomikusabb kialakítású középkonzol, valamint a módosított kárpitok jelentik a legfőbb újdonságot. A gazdagabban felszerelt modellekbe pedig hatcolos érintőképernyővel ellátott SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer kerül, amely immár hangvezérléssel is irányítható.

A gépészetet illetően a legfontosabb, hogy a Transit Connect motorjai már teljesítik az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási norma előírásait. A típushoz a legkorszerűbb befecskendező- és turbófeltöltő-rendszerrel ellátott, csökkentett belső súrlódású, 1,5 literes EcoBlue dízelmotor, valamint az alaposan áttervezett hengerfejjel és befecskendezéssel készülő, 1,0 literes EcoBoost benzinmotor áll rendelkezése, amelyek jobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtanak elődeiknél. A benzines erőforrás új technológiai megoldása a hengerlekapcsolás, amely révén kis motorterhelésnél kéthengeresként üzemel a motor. A szervizintervallum is bővült, a dízeleknél két évre vagy negyvenezer kilométerre. A motorokhoz szériában hatfkozatú kézi sebességváltó társul, de a dízelhez nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető. Több vezetéstámogató funkcióval is gyarapodott a Transit Connect, mint például az intelligens sebességkorlátozó rendszerrel, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszerrel, az oldalszélsegéddel és az automatikus beparkolással.

Testvérét a legkisebb családtag, a Transit Courier is követte. Hasonlóképpen átrajzolták a lökhárítóját és a hűtőrácsát, valamint áttervezték a középkonzolját, amely szintén kiegészülhet a hatcolos, érintőképernyős SYNC 3 rendszerrel. Sőt, a motorpaletta is megegyezik a Transit Connect típuséval. A dízel modellt azonban szériafelszerelésként egy üzemanyag-hatékonysági csomaggal is felszerelik, amely aktívan lezáródó hűtőrácslamellákat is magában foglal. Az eddigi ötfokozatú, kézi sebességváltó helyét pedig egy korszerű, hatfokozatú szerkezet vette át. Mindemellett a kínálat csúcsán a dinamikus Sport változat alternatívájaként megjelent a Limited felszereltségi szint.

A Ford naprakész kisáruszállítói tavasztól már megrendelhetők, az első járműveket pedig az év közepén vehetik át az ügyfelek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…