Új koncepcióhoz új név

Bemutatkozott a Nissan NV200 kompakt kishaszonjármű utódja, a Townstar. Nyomós okkal kapott új nevet, ugyanis teljesen más koncepció mentén született meg, mint kissé fura arányú elődje. Egyrészt nem a Nissan saját terméke, hanem az új generációs Renault Kangoo ikertestvére, másrészt csak benzines vagy tisztán elektromos hajtással készül, dízelmotor nem szerepel a kínálatában.

Közzétéve:

Kívül-belül egyértelmű a rokonság a Townstar és a Kangoo között, egyedül szemből nézve mutat sajátos karaktert a Nissan új kompakt kishaszonjárműve. Áruszállítási kapacitása sem tér el francia rokonáétól. A befordítható válaszfal megrendelésével akár 3,9 köbméteresre is bővíthető a raktere, amelyben két Euro-raklap és akár 800 kilogramm áru is elhelyezhető. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a Townstar 1,5 tonnás utánfutót is vontathat.

Dízelmotor nélkül

A benzinmotorról nem tesz túl sok említést a gyártó a kommunikációjában, csupán annyit, hogy 1,3 literes, Euro 6d minősítésű, 130 lóerő a legnagyobb teljesítménye és legfeljebb 240 newtonméter nyomatékot tud kifejteni. Ellenben a villanyos hajtást már lelkesebben ismerteti, összhangban a járműipari trendekkel. A Townstar 44 kilowattórás akkumulátorcsomagját intelligens energiagazdálkodás és hatékony hűtőrendszer segíti a hatékony működésben, ennek köszönhetően a jármű akár 285 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Váltakozó árammal 11 vagy opcióként 22, míg egyenárammal 75 kilowatt teljesítménnyel is tölthető az energiatárolója, amely így már 42 perc alatt is „feltankolható” nyolcvanszázalékosra. A Townstar villanymotorját 90 kilowatt, azaz 122 lóerő legnagyobb teljesítmény, illetve 245 newtonméter maximális nyomaték jellemzi.

Új asszisztensek garmadája

Persze nemcsak elektromos hajtásával készül a jövő kihívásaira a Nissan legfrissebb üdvöskéje, hanem új vezetéstámogató rendszereivel is. Kínálatában oldalszélsegéd, vontatmánystabilizáló, gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, útkereszteződésben segítséget nyújtó rendszer, automatikus parkolássegéd, intelligens sebességtartó automatika és a járműről madártávlati képet szolgáltató kamerarendszer is szerepel. Az elektromos változathoz elérhető ProPILOT pedig részleges önvezetést biztosít, ugyanis autópályán az előtte

haladó forgalomhoz igazodva automatikusan akár állóra fékezi és újból felgyorsítja a járművet, valamint a sáv közepét tartva irányítja a gépkocsit még enyhe ívű kanyarokban is.

Korszerű megoldások

Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatás és vezeték nélküli telefontöltés is segíti a járművezetők, illetve az üzemeltetők mindennapos munkáját, az elektromos modellek esetében további digitális szolgáltatásokkal kiegészítve. Ezek használatát pedig egy nyolccolos érintőképernyő segíti, a villanymotoros változatok emellé egy tízcolos digitális műszerpanelt is kapnak. A Nissan öt évre vagy 160 ezer kilométerre kiterjedő teljes körű garanciát vállal új kompakt kishaszonjárművére, míg az elektromos hajtás akkumulátorcsomagjára nyolc évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garancia érvényesíthető. Mindezek alapján a Townstar jó esélyekkel folytathatja a viszonylag hosszú életű NV200 sikereit, különösen az elektromos hajtású kivitele.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…