Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását, így igazi legendaként tértek vissza a Dakar-rali látványos és izgalmas világába.

Közzétéve:

Idén először indult a Dakar Classic Rally versenyen a menetfúró és menetvágó szerszámok egyik világszinten vezető gyártója, a Völkel által alapított Völkel Dakar Team csapat. A német társulat pedig két Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautóval is rajthoz állt az összesen közel nyolcezer kilométer hosszú és két hétig tartó sivatagi megmérettetésen.

Versenyzésre születtek

A masszív felépítésükről és nagy teljesítményükről híres Mercedes-Benz NG szervizkocsikat először a Mitsubishi Dakar Team állította csatasorba 1986-ban és 1987-ben. Lenyűgöző méretű, 18,5 literes, V10-es dízelmotorjuk eredetileg 360 lóerő legnagyobb teljesítményt nyújtott. Ez akár 125 kilométer/óra sebesség eléréséhez segítette hozzá a háromtengelyes, összkerékhajtású teherautókat, amelyek kiválóan megfeleltek a Dakar-rali kemény kihívásainak teljesítéséhez. Így aztán egészen 2009-ig minden évben részt vettek ezen a legendás terepversenyen. Igen hosszú és sikeres dakaros karrierjük után a JDM Catering csapatához kerültek, ahol 2020-ig szolgáltak derekasan az Africa Race versenyeken. Ekkor a két öregfiút megvette a Jörg Sand és Bastian Klausing által vezetett Rally Raid Service GmbH, amely alaposan felújította és a további versenyzésre is megfelelően felkészítette őket.

Folytatódó sikerek

Olyannyira remek munkát végeztek, hogy a prológ és az első három szakasz után a Jörg Sand által vezetett és Patrick Diemer által navigált Mercedes-Benz NG teherautó az előkelő kilencedik helyen állt a versenyben, végül pedig tizenegyedikként értek célba. Ám legalább ennyire fontos, hogy a két csillagos kamion megbízható és kiváló támogatást nyújtott a Völkel Dakar Team szervizcsapatának. A sokat látott járműpáros azonban nemcsak műszaki paramétereivel és robusztusságával tűnik ki, hanem azzal is, hogy már számos ünnepelt híresség vezette őket. Többek között a Dakar-győztes Henry Magne és Thierry Viadot is, akik éppúgy jól ismert legendák a Dakar-rajongók szemében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.