Csak a nevét tartotta meg az Opel új kishaszonjárműve

Miután a PSA-csoport 2017-ben felvásárolta az Opelt, szinte kézenfekvő volt, hogy a Vivaro kishaszonjármű harmadik generációja szakít a Renault Trafic típussal fenntartott ikertestvéri viszonyával. Így az új nemzedék a Citroën Jumpy-Peugeot Expert-Toyota Proace trióhoz csatlakozott be negyedik testvérként.

Közzétéve:

Közel három éve a hazai utakon is jól ismert az a kishaszonjármű-család, amelyhez most az Opel Vivaro is betársult. Lényeges különbségek nincsenek, a jármű orrát a német márka formai arculatához igazították, a műszerfalon pedig a műszerek grafikája, a légkondicionáló kezelőpanelje, az információs-szórakoztató rendszer és a kormánykerék közepének burkolata különbözteti meg a Vivarót az ikertestvéreitől. Így most csak a főbb jellemzőket foglaljuk össze.

Sokoldalú kishaszonjármű

Az új Vivaro zárt furgonként, hatszemélyes, két üléssoros furgonként, fülke-alvázként és személyszállító Combi modellként áll rendelkezésre az eddigi kettő helyett háromféle hosszúsággal, ami 4,60, 4,95 és 5,30 méter lehet. A hossznak megfelelően 4,6, 5,3 vagy 6,1 köbméteres rakteret kínáló zárt furgon hasznos teherbírása a korábbi 1,2 helyett immár 1,4 tonna, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,0-ról 2,5 tonnára nőtt. Ugyanakkor a legtöbb változat magassága nem haladja meg az 1,90 métert, hogy a kishaszonjármű behajthasson parkolóházakba, mélygarázsokba. További újdonságként a Vivaro most először kínál a megfelelő láblengetés hatására automatikusan nyíló tolóajtót. A Flex-Cargo megoldásnak köszönhetően pedig az utasülés alatti üreg egybenyitható a raktérrel, így mindegyik változat kapacitása 0,5 köbméterrel gyarapítható, és a leghosszabb modellben akár 4,02 méteres tárgyak, például csövek vagy rudak, is szállíthatók. Szintén a Vivaro használhatóságát fokozza az IntelliGrip kipörgésgátló, amely sárban, hóban és homokon biztosabb útfogást nyújt. Sőt, megnövelt hasmagasság és alsó védőlemezek is rendelhetők, a Dangel közreműködésével pedig összkerékhajtás is elérhető a Vivaro típushoz.

Korszerű extrák

A Vivaro kishaszonjármű korszerűségét jól mutatják az olyan berendezései, mint például a szélvédőhöz kivetítés, a 180 fokos tolatássegítő kamera, a frontális ütközésre figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a motoros ülésállítás vagy a hálózatba kapcsolhatóságot támogató, hétcolos érintőképernyőt használó információs-szórakoztató rendszer Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. Továbbá ilyen a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, az éberségfigyelő, az adaptív sebességtartó és az oldalsó holttérfigyelő rendszer. A korszerű motorokhoz nyolcfokozatú automatikus váltó is társítható, a szervizintervallum elérheti az ötvenezer kilométert, sőt, 2020-tól már egy teljesen elektromos hajtású változat bevezetése is várható. Az új Vivaro tehát mindezek alapján nem járt rosszul a családváltással.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra