Csak a nevét tartotta meg az Opel új kishaszonjárműve

Miután a PSA-csoport 2017-ben felvásárolta az Opelt, szinte kézenfekvő volt, hogy a Vivaro kishaszonjármű harmadik generációja szakít a Renault Trafic típussal fenntartott ikertestvéri viszonyával. Így az új nemzedék a Citroën Jumpy-Peugeot Expert-Toyota Proace trióhoz csatlakozott be negyedik testvérként.

Közzétéve:

Közel három éve a hazai utakon is jól ismert az a kishaszonjármű-család, amelyhez most az Opel Vivaro is betársult. Lényeges különbségek nincsenek, a jármű orrát a német márka formai arculatához igazították, a műszerfalon pedig a műszerek grafikája, a légkondicionáló kezelőpanelje, az információs-szórakoztató rendszer és a kormánykerék közepének burkolata különbözteti meg a Vivarót az ikertestvéreitől. Így most csak a főbb jellemzőket foglaljuk össze.

Sokoldalú kishaszonjármű

Az új Vivaro zárt furgonként, hatszemélyes, két üléssoros furgonként, fülke-alvázként és személyszállító Combi modellként áll rendelkezésre az eddigi kettő helyett háromféle hosszúsággal, ami 4,60, 4,95 és 5,30 méter lehet. A hossznak megfelelően 4,6, 5,3 vagy 6,1 köbméteres rakteret kínáló zárt furgon hasznos teherbírása a korábbi 1,2 helyett immár 1,4 tonna, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,0-ról 2,5 tonnára nőtt. Ugyanakkor a legtöbb változat magassága nem haladja meg az 1,90 métert, hogy a kishaszonjármű behajthasson parkolóházakba, mélygarázsokba. További újdonságként a Vivaro most először kínál a megfelelő láblengetés hatására automatikusan nyíló tolóajtót. A Flex-Cargo megoldásnak köszönhetően pedig az utasülés alatti üreg egybenyitható a raktérrel, így mindegyik változat kapacitása 0,5 köbméterrel gyarapítható, és a leghosszabb modellben akár 4,02 méteres tárgyak, például csövek vagy rudak, is szállíthatók. Szintén a Vivaro használhatóságát fokozza az IntelliGrip kipörgésgátló, amely sárban, hóban és homokon biztosabb útfogást nyújt. Sőt, megnövelt hasmagasság és alsó védőlemezek is rendelhetők, a Dangel közreműködésével pedig összkerékhajtás is elérhető a Vivaro típushoz.

Korszerű extrák

A Vivaro kishaszonjármű korszerűségét jól mutatják az olyan berendezései, mint például a szélvédőhöz kivetítés, a 180 fokos tolatássegítő kamera, a frontális ütközésre figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a motoros ülésállítás vagy a hálózatba kapcsolhatóságot támogató, hétcolos érintőképernyőt használó információs-szórakoztató rendszer Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. Továbbá ilyen a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, az éberségfigyelő, az adaptív sebességtartó és az oldalsó holttérfigyelő rendszer. A korszerű motorokhoz nyolcfokozatú automatikus váltó is társítható, a szervizintervallum elérheti az ötvenezer kilométert, sőt, 2020-tól már egy teljesen elektromos hajtású változat bevezetése is várható. Az új Vivaro tehát mindezek alapján nem járt rosszul a családváltással.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra