Északi égimeszelő

Két évvel a Volvo 9700-as, illetve 9900-as távolsági autóbusz új generációjának bemutatkozása után idén a 9700 DD emeletes távolsági busszal egészült ki a Volvo Buses kínálata. A különleges megjelenésű és méretű modell új mércét állít fel az utaskapacitás, a rugalmas alkalmazhatóság és a termelékenység terén.

Közzétéve:

Érthető, hogy egyre több üzemeltető fordul az emeletes autóbuszok felé, hiszen legtöbbször ezek nyújtják egy főre vetítve a legkedvezőbb fajlagos költségeket. Egyszerűen abból adódóan, hogy alig nagyobb üzemeltetési költségek mellett körülbelül másfélszer annyi utast vehetnek a fedélzetükre, mint a csupán egyszintű társaik. Ezt felismerve alkotta meg a Volvo Buses a 9700 DD modellt, ám elsősorban az északi országok piacai számára, ugyanis a jármű teljes külső magassága 4,25 méter. Ezzel szemben az egész Európával kompatibilis versenytársak magassága nem haladja meg a 4,0 métert, legyen szó a Setra S 531 DT, a NEOPLAN Skyliner vagy a VDL Futura FDD2 modellről.

Magas szintű kényelem

A nyúlánk felépítés előnye, hogy mindkét szinten bőséges a belmagasság, így az átlagosnál nagyobb növésűek is emelt fővel vonulhatnak végig a közlekedőfolyosókon. Ráadásul ez a fel- és leszállást is meggyorsítja, akárcsak a tágas ajtónyílások, valamint a széles, LED-es fénycsíkokkal megvilágított lépcsők. A második ajtó előtt pedig az utastér síkpadlóssá tett részén a viszonylag könnyen kivehető ülések helyén kerekesszékes utasok is megfelelően elhelyezkedhetnek. Az ergonomikus kialakítású ülések egyébként a Volvo Buses saját, házon belüli tervezésű termékei. Ezenkívül többzónás légkondicionáló rendszer gondoskodik az utasok kényelméről, valamint többféle hangrendszer, multimédiás berendezés és utastájékoztató rendszer áll az ügyfelek rendelkezésére.

Korszerű támogatással

A gépkocsivezető munkáját a kissé megemelt vezetőállás nyújtotta jobb kilátás, valamint éberségfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés és automatikus vészfékrendszer támogatja. Vezetési stílusát, illetve az autóbusz üzemelési adatait pedig a telematikai rendszer segítségével valós időben is figyelemmel kísérheti az üzemeltető. Ezenkívül a korszerű hálózatba kapcsolhatósági rendszer lehetővé teszi a szervizlátogatások optimális időzítését is. Továbbá a virtuális kerítés technikáján alapuló Zónamenedzsment funkció is rendelkezésre áll az emeletes modellhez, amely a védett övezetekbe lépve önműködően csökkenti a busz sebességét a közlekedésbiztonság javítása, valamint a zaj- és a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében.

Tekintélyes paraméterek

Azt tehát már tudjuk, hogy a 9700 DD modell 4,25 méter magas. Nos, a többi műszaki adata is igencsak tekintélyt parancsoló. A jármű ugyanis 13,0 és 14,8 méter közötti hosszúságokban készül a Volvo Buses finn partnere, a Carrus Delta OY rendkívül kis tömegű felépítményével. Így a 26,5 tonna össztömegű busz akár 96 főt is szállíthat, csomagtere pedig hét köbméternyi poggyász befogadására alkalmas. A jármű hátuljába épített Volvo D11K460 típusú, azaz soros, hathengeres, 11 literes, 460 lóerős dízelmotor hidrogénezett növényi olajjal (HVO) és százszázalékos biodízellel is üzemelhet. Emellett a tervezők a felfüggesztéseket, illetve azok lengéscsillapítását alapos finomhangolással az emeletes busz eltérő tömegéhez és tömegközéppontjához igazították a nagyobb menetstabilitás érdekében. Mindez igen meggyőzően hangzik, így logikus lépésnek tűnne egy kereken négy méter magas változatot is kihozni, amely a legtöbb európai piacon sikeresen szerepelhetne.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra