Fél évszázadnyi munkaviszonnyal is szalonállapotban

Legtöbben már csak kedvtelésből, hobbijárműnek tartanak ötvenéves tehergépkocsikat. Nem úgy a holland Hoefnagels család, amely mindennapos kemény munkára használ 45-50 éves DAF teherautókat. Azonban annyira gondos karbantartás mellett, hogy a járművek egytől egyig szinte olyan állapotúak, mintha csak tegnap gördültek volna le a gyártósorról.

Közzétéve:

Tavaly ünnepelte fennállásának kilencvenedik évfordulóját a DAF. Ennek alkalmából kihirdette, hogy keresi a legidősebb, de még üzemeltetésben lévő DAF tehergépkocsit. A jelentkezés egyik alapfeltételeként kikötötték, hogy a gépjárműnek a mai napig üzleti célú közúti fuvarozást kell végeznie, tehát nem restaurált múzeumi példányokra vadásztak. A gyártó egyik közösségi médiafelületére feltöltött kisfilm olaj volt a tűzre, és a világ minden részéről özönlöttek a jelentkezők. Azonban a legöregebb teherautóra szinte egy kőhajításnyira bukkant rá a DAF, az eindhoveni gyárának szomszédságában fekvő Bakel faluban.

Veterán flotta

A jármű a vándorvidámparkokat üzemeltető Hoefnagels család tulajdona, amely nem is csak egy, hanem négy kitűnő állapotú, ötven év körüli életkorú veterán DAF tehergépkocsit is használ a vidámpark eszközeinek szállítására egész Hollandia területén. A családi vállalkozás mindegyik teherautóját újonnan szerezte be, és azóta folyamatos, gondos karbantartás mellett üzemelteti. A járművek a vidámparkok szezonalitásának megfelelően télen garázsban állnak, ám kora tavasztól késő őszig folyamatosan fuvarozzák a hatalmas vidámparki szerkezeteket egyik helyszínről a másikra.

 

 

Munkára termettek

„Az 1975-ös 2800-as és az 1971-es 1600-as típuson kívül két A1600-as is megtalálható a flottánkban. Az egyik békánk – a kinézete miatt hívjuk így – 1968-as, a másik 1969-es évjáratú. Nem kíméljük a járműveinket, szinte minden nap keményen dolgoznak. A legidősebb már több mint ötvenéves, de még messze áll a nyugdíjba vonulástól. Ugyanúgy használjuk ezeket a járműveket, mint bárki más a teherautóit. Miért, nem erre valók a DAF tehergépkocsik?” – magyarázta a legnagyobb természetességgel Frits és Nicky Hoefnagels, a családi vállalkozás tulajdonosai. Persze kötődésük a járműveikhez azért nem mindennapi, elvégre nem készíttet minden üzemeltető diorámát a teherautóiról.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra