Hibrid trolik jönnek Budapestre

Egy 2014-ben kötött keretmegállapodás következő mérföldköveként hamarosan újabb 48 Solaris Trollino trolibusz jelenik meg Budapest utcáin, és ennek eredményeként összesen már 108 lengyel-cseh troli szolgálja majd fővárosunk közösségi közlekedését. Az új szerzemények legfőbb különlegessége, hogy beépített akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően felsővezeték nélküli szakaszokon is közlekedhetnek.

Közzétéve:

Nyolc évvel ezelőtt a Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric alkotta konzorciummal 24 trolibusz leszállítására írt alá szerződést a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), ám ebbe opcióként további 84 jármű beszerzésének lehetőségét is belefoglalták. Ebből 36 darabot már 2015-ben lehívott a közlekedési vállalat, majd tavaly év végén megrendelt 12 szóló és 36 csuklós Trollino trolit. Ezek átadása idén ősszel kezdődik el.

Korszerű extrák

A végig alacsonypadlós járműveket légkondicionálóval, kamerás belső utastérfigyelő-rendszerrel, tolatássegítő kamerával és tűzoltórendszerrel is felszerelik majd. A tompított fényszórót és a nappali menetvilágítást éppúgy LED-ek biztosítják, mint a belsőtér világítását.

A cseh partner szállítja majd az új trolik elektromos berendezéseit, valamint akkumulátorcsomagját, amellyel felsővezetékes kapcsolat híján legalább négy kilométert megtehetnek önerőből. A 12 méteres szóló buszokat 160 kilowattos, azaz 220 lóerős villanymotorral látják el, míg a 18 méteres csuklós modelleket 250 kilowattos, vagyis 340 lóerős egység hajtja majd. Ezek a járművek tehát méltán erősítik tovább a lengyel gyártó immár húszéves magyarországi piaci jelenlétét, amelynek eredményeként már több mint 150 Solaris busz közlekedik Budapest, Debrecen, Nyíregyháza és Paks utcáin.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra