Hibrid trolik jönnek Budapestre

Egy 2014-ben kötött keretmegállapodás következő mérföldköveként hamarosan újabb 48 Solaris Trollino trolibusz jelenik meg Budapest utcáin, és ennek eredményeként összesen már 108 lengyel-cseh troli szolgálja majd fővárosunk közösségi közlekedését. Az új szerzemények legfőbb különlegessége, hogy beépített akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően felsővezeték nélküli szakaszokon is közlekedhetnek.

Közzétéve:

Nyolc évvel ezelőtt a Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric alkotta konzorciummal 24 trolibusz leszállítására írt alá szerződést a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), ám ebbe opcióként további 84 jármű beszerzésének lehetőségét is belefoglalták. Ebből 36 darabot már 2015-ben lehívott a közlekedési vállalat, majd tavaly év végén megrendelt 12 szóló és 36 csuklós Trollino trolit. Ezek átadása idén ősszel kezdődik el.

Korszerű extrák

A végig alacsonypadlós járműveket légkondicionálóval, kamerás belső utastérfigyelő-rendszerrel, tolatássegítő kamerával és tűzoltórendszerrel is felszerelik majd. A tompított fényszórót és a nappali menetvilágítást éppúgy LED-ek biztosítják, mint a belsőtér világítását.

A cseh partner szállítja majd az új trolik elektromos berendezéseit, valamint akkumulátorcsomagját, amellyel felsővezetékes kapcsolat híján legalább négy kilométert megtehetnek önerőből. A 12 méteres szóló buszokat 160 kilowattos, azaz 220 lóerős villanymotorral látják el, míg a 18 méteres csuklós modelleket 250 kilowattos, vagyis 340 lóerős egység hajtja majd. Ezek a járművek tehát méltán erősítik tovább a lengyel gyártó immár húszéves magyarországi piaci jelenlétét, amelynek eredményeként már több mint 150 Solaris busz közlekedik Budapest, Debrecen, Nyíregyháza és Paks utcáin.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra