Hibrid trolik jönnek Budapestre

Egy 2014-ben kötött keretmegállapodás következő mérföldköveként hamarosan újabb 48 Solaris Trollino trolibusz jelenik meg Budapest utcáin, és ennek eredményeként összesen már 108 lengyel-cseh troli szolgálja majd fővárosunk közösségi közlekedését. Az új szerzemények legfőbb különlegessége, hogy beépített akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően felsővezeték nélküli szakaszokon is közlekedhetnek.

Közzétéve:

Nyolc évvel ezelőtt a Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric alkotta konzorciummal 24 trolibusz leszállítására írt alá szerződést a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), ám ebbe opcióként további 84 jármű beszerzésének lehetőségét is belefoglalták. Ebből 36 darabot már 2015-ben lehívott a közlekedési vállalat, majd tavaly év végén megrendelt 12 szóló és 36 csuklós Trollino trolit. Ezek átadása idén ősszel kezdődik el.

Korszerű extrák

A végig alacsonypadlós járműveket légkondicionálóval, kamerás belső utastérfigyelő-rendszerrel, tolatássegítő kamerával és tűzoltórendszerrel is felszerelik majd. A tompított fényszórót és a nappali menetvilágítást éppúgy LED-ek biztosítják, mint a belsőtér világítását.

A cseh partner szállítja majd az új trolik elektromos berendezéseit, valamint akkumulátorcsomagját, amellyel felsővezetékes kapcsolat híján legalább négy kilométert megtehetnek önerőből. A 12 méteres szóló buszokat 160 kilowattos, azaz 220 lóerős villanymotorral látják el, míg a 18 méteres csuklós modelleket 250 kilowattos, vagyis 340 lóerős egység hajtja majd. Ezek a járművek tehát méltán erősítik tovább a lengyel gyártó immár húszéves magyarországi piaci jelenlétét, amelynek eredményeként már több mint 150 Solaris busz közlekedik Budapest, Debrecen, Nyíregyháza és Paks utcáin.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra