MAN: Korszerűbb belvilág

Számos ponton módosították, illetve korszerűsítették az MAN tehergépkocsik fülkéinek belsőterét és felszereltségét. Ezenkívül néhány műszaki újítást is felvonultatnak az oroszlános teherautók.

Közzétéve:

Köztudottan tágasak, kényelmesek és igényes kivitelezésűek az MAN fülkéi, azonban néhány tekintetben eljárt felettük az idő. Ezeket a részeket vették kezelésbe a müncheniek. Először is teljesen új központi kijelző került a műszerpanelre. A négycolos, színes, grafikus kijelzőn színek segítenek megkülönböztetni az információ jellegét, például a gazdaságos üzemeléssel kapcsolatos funkciók mindig zöldek, a vészjelzések pirosak és így tovább. Emellett az analóg műszerek mostantól fehér megvilágításúak, továbbá digitális sebességkijelzés is kiegészíti a mutatós műszert.

A középkonzolt is átrendezték a tervezők. A sebességváltó forgókapcsolóját és a többi kapcsolót a padlókonzolról a középkonzolra helyezték át, a légkondicionáló kezelőpaneljének kijelzője pedig kontrasztosabb az eddiginél. Az itt található további kapcsolókat funkciók szerint logikusabban csoportosították.

Az MAN MMT multimédiás információs és szórakoztató rendszert szintén továbbfejlesztették, így már alkalmas a csatlakoztatott okostelefon egyes alkalmazásainak megjelenítésére, illetve kezelésére is. Augusztus óta pedig minden új, Euro 6-os MAN tehergépkocsit szériában felszerelnek a RIO Box fedélzeti egységgel. Ez egy fontos lépés a teljes mértékben hálózatba kapcsolt fuvarozás, sőt logisztikai lánc elérése felé, ugyanis a RIO Box biztosítja a kapcsolatot a jármű és az iroda között.Persze a pihenőteret sem hagyták érintetlenül a fejlesztők. A hálóhelyes fülkékben új, széles tárolókonzol került a hátfalra, amelynek közepén egy új kezelőpanel szolgál a belső világítás, az ablakok, a tetőszellőző és az ébresztőóra működtetésére, valamint 12 és 24 voltos aljzatot, illetve USB-csatlakozókat is kialakítottak ezen. A felső fekhelyhez is tartozik egy új kezelőpanel ugyanezekkel a funkciókkal.

Alaposan áttervezték a tárolóhelyeket is. A TGX fülkéibe akár 42, míg a TGS-ekbe akár 35 literes hűtőrekesz is rendelhető, amelyek teljesen betolhatók a fekhely alá, sőt, gyorshűtő funkcióval, valamint nagyon csendes éjszakai üzemmóddal is kedveskednek a gépkocsivezetőknek. Ettől balra új megoldás a kinyitható szeméttároló, míg a vezetőülés melletti padlókonzol jóval karcsúbb, mint korábban, hiszen már csak a rögzítőfék karját hordozza. A műszerfal középkonzoljának tetején egy széles polc található, amelyben akár négy kivehető italtartó is elhelyezhető, a közepén pedig USB-csatlakozók állnak rendelkezésre elektromos eszközök töltésére. A középkonzol több nyitott tárolóhellyel is gyarapodott.

Említést érdemel továbbá, hogy hatékonyabb zajszigetelést kapnak a távolsági fuvarozásban használt MAN TGX modellek fülkéi, így 1,5 decibellel, azaz nyolc százalékkal csökkent a belső zajszint. Így hangos parkolókban is nyugodtabban aludhatnak a gépkocsivezetők. Ezenkívül opcióként bevezettek egy új, sötétszürke árnyalatot, ugyanis sokan túl kényesnek tartották a legutóbb megjelent, világos bézs belső színvilágot, például az építőipari felhasználásban.

A műszaki újításokat illetően fontos, hogy az adaptív sebességtartó automatika működési tartományát kiterjesztették álló helyzetig, magyarul forgalmi dugókban araszolva a TGS és TGX tehergépkocsik a vezető beavatkozása nélkül képesek álló helyzetig fékezni, majd újra elindulni, követve a sort.

A TGM nagy újdonsága pedig az a D08 motor, amely kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesíti az Euro 6c normát, és csak egyetlen fix geometriájú turbófeltöltővel működik, így elődjénél egyszerűbb, megbízhatóbb konstrukciónak számít. Többek között a hatékonyabb égés és az igényvezérelt hűtőventilátor öt százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztását. Mindeközben az olajcsere-intervalluma 80 ezer kilométerre nőt, míg a tömege 103 kilogrammal csökkent. Legerősebb kivitele 320 lóerő teljesítményt és 1250 newtonméter nyomatékot nyújt.

A megújult MAN tehergépkocsik tehát a gépkocsivezetők és az üzemeltetők igényeit egyaránt jobban kiszolgálják.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra