Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó néhány módosítás révén kevesebb mint felére csökkentették a nitrogén-oxid-kibocsátását és átlagosan fél literrel szorították vissza az üzemanyag-fogyasztását. Ezek pedig igen jelentős eredmények.

Közzétéve:

Idén év elején beköszöntött az EU6d-ISC-FCM, rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. A Volkswagen T6.1 vontatmánnyal együtt akár 5,3 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, ezért a fejlesztőknek úgy kellett felkészíteniük a kétliteres, EA288Nutz típusú TDI-motort az új, szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítésére, hogy az ne menjen a vezethetőség rovására. Márpedig ez jelentősebb műszaki módosításokat tett szükségessé.

Tisztább üzemelés

Először is a kipufogógáz-utánkezelő rendszert áthelyezték a padlólemez alól a motor közelébe, hogy hidegindítás után hamarabb elérhesse a megfelelő hőmérsékletét a nitrogénoxidok hatékony semlegesítéséhez. Erre utal az új motor nevében a MAR. Ezenkívül új befecskendezőrendszer, új turbófeltöltő, háromlépcsős kipufogógáz-visszavezetés, DeNox 5.3 rendszer és a padló alatt egy második SCR-katalizátor is gondoskodik a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentéséről. A cégcsoporton belül elsőként alkalmazott DeNox 5.3 különlegessége, hogy két ponton fecskendezi be az AdBlue-adalékanyagot a kipufogógázba.

Takarékosabb működés

Mindezek a módosítások, különösen a turbófeltöltő áttervezése, az összes hajtásrendszer és teljesítményváltozat esetében száz kilométerenként átlagosan fél literrel csökkentette a T6.1 üzemanyag-fogyasztását. Az 2500 bar nyomással működő befecskendezőrendszer révén pedig a két turbófeltöltővel működő csúcsváltozat legnagyobb teljesítménye 146-ról 150 kilowattra, azaz 204 lóerőre nőtt. A 90, 110 és 150 lóerős motorváltozatok teljesítménye viszont ezúttal nem változott.

Az új, EA288NutzMAR típusjelű motor 150 lóerős tagja kerül be legelőször a T6.1 személyszállító változataiba, míg a többi teljesítményváltozat, illetve az új erőforrás a haszonjárművekben fokozatosan jelenik majd meg.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra