Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó néhány módosítás révén kevesebb mint felére csökkentették a nitrogén-oxid-kibocsátását és átlagosan fél literrel szorították vissza az üzemanyag-fogyasztását. Ezek pedig igen jelentős eredmények.

Közzétéve:

Idén év elején beköszöntött az EU6d-ISC-FCM, rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. A Volkswagen T6.1 vontatmánnyal együtt akár 5,3 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, ezért a fejlesztőknek úgy kellett felkészíteniük a kétliteres, EA288Nutz típusú TDI-motort az új, szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítésére, hogy az ne menjen a vezethetőség rovására. Márpedig ez jelentősebb műszaki módosításokat tett szükségessé.

Tisztább üzemelés

Először is a kipufogógáz-utánkezelő rendszert áthelyezték a padlólemez alól a motor közelébe, hogy hidegindítás után hamarabb elérhesse a megfelelő hőmérsékletét a nitrogénoxidok hatékony semlegesítéséhez. Erre utal az új motor nevében a MAR. Ezenkívül új befecskendezőrendszer, új turbófeltöltő, háromlépcsős kipufogógáz-visszavezetés, DeNox 5.3 rendszer és a padló alatt egy második SCR-katalizátor is gondoskodik a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentéséről. A cégcsoporton belül elsőként alkalmazott DeNox 5.3 különlegessége, hogy két ponton fecskendezi be az AdBlue-adalékanyagot a kipufogógázba.

Takarékosabb működés

Mindezek a módosítások, különösen a turbófeltöltő áttervezése, az összes hajtásrendszer és teljesítményváltozat esetében száz kilométerenként átlagosan fél literrel csökkentette a T6.1 üzemanyag-fogyasztását. Az 2500 bar nyomással működő befecskendezőrendszer révén pedig a két turbófeltöltővel működő csúcsváltozat legnagyobb teljesítménye 146-ról 150 kilowattra, azaz 204 lóerőre nőtt. A 90, 110 és 150 lóerős motorváltozatok teljesítménye viszont ezúttal nem változott.

Az új, EA288NutzMAR típusjelű motor 150 lóerős tagja kerül be legelőször a T6.1 személyszállító változataiba, míg a többi teljesítményváltozat, illetve az új erőforrás a haszonjárművekben fokozatosan jelenik majd meg.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra