Partneri viszony

Új kategória felé nyitott a Toyota, így már kompakt kisáruszállítót is kínál. A Proace City azonban nem saját termék, hanem a PSA-val hosszú évek óta folytatott együttműködés kiterjesztéseként a Citroën Berlingo – Opel Combo – Peugeot Partner trió ikertestvére.

Közzétéve:

Nem új keletű a Toyota és a PSA együttműködése a kishaszonjárművek terén, hiszen a legendásan megbízható Hiace helyére a Citroën Jumpy és a Peugeot Expert kissé átmaszkolt, illetve átemblémázott változata került Proace néven hat évvel ezelőtt. Ennek analógiájára bővíti most a Toyota kishaszonjárművek kínálatát a Proace City kompakt furgon. Egyébként a jármű öt- vagy hétüléses személyautóként is rendelkezésre áll Proace City Verso néven.

Praktikus részletek

Aki tehát ismeri a jelenlegi, 2019-es Év Kishaszonjárműve díjjal kitüntetett Peugeot Partnert és másik francia, illetve német testvérét, annak nem tartogat túl sok újdonságot a Toyota Proace City. Ez is 4,4, illetve 4,75 méter hosszú kivitelben választható. A 3,3, illetve 3,9 köbméteres rakterében a kerékdobok között 1,23 méter a szélesség, ezáltal keresztben két Euro-raklap is elfér, a jármű hasznos teherbírása pedig 1,0 tonna. Elöl hárman is ülhetnek, míg a kétüléssoros modellek praktikus megoldása, hogy a hátsó ülések ledöntése után a válaszfal előrébb csúsztatható. Az egy üléssorral ellátott változatoknál pedig a felhajtható jobb oldali ülőlap és a nyitható válaszfal révén 130 centiméterrel, illetve 0,4 köbméterrel megtoldható a raktér, így akár 3,1, illetve 3,4 méter hosszú tárgyak is zárt térben szállíthatók. Ebben az elrendezésben 3,8, illetve 4,3 köbméter a raktér befogadóképessége. Sőt, „zsiráftető” is rendelhető a raktér hátsó részébe szintén hosszú tárgyak kilógatásához.

Korszerű technika

A benzines és dízelmotorok 75 és 130 lóerő közötti teljesítményszinteket kínálnak, az öt-, illetve hatfokozatú kézi sebességváltók mellett pedig egy csúcsszínvonalú, nyolcfokozatú automatikus váltó is elérhető. A biztonsági, vezetőtámogató és hálózatba kapcsolhatósági funkciók sora is teljes körű, illetve a mai legkorszerűbb szintet képviseli. Jó példa erre a Smart Active Vision rendszer, amely 180 fokos látószögű képet nyújt a jármű mögötti területről, sőt, két kamerája segítségével a tetőbe épített ötcolos képernyőjén olyan tisztán mutat mindent, mintha nem is lenne válaszfal a vezető mögött. A két kamera menet közben messzire néz, míg manőverezéskor a jármű mögötti közvetlen környezetet mutatja. A Toyota Proace City forgalmazását hazánkban várhatóan az év vége felé kezdik meg.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…