Partneri viszony

Új kategória felé nyitott a Toyota, így már kompakt kisáruszállítót is kínál. A Proace City azonban nem saját termék, hanem a PSA-val hosszú évek óta folytatott együttműködés kiterjesztéseként a Citroën Berlingo – Opel Combo – Peugeot Partner trió ikertestvére.

Közzétéve:

Nem új keletű a Toyota és a PSA együttműködése a kishaszonjárművek terén, hiszen a legendásan megbízható Hiace helyére a Citroën Jumpy és a Peugeot Expert kissé átmaszkolt, illetve átemblémázott változata került Proace néven hat évvel ezelőtt. Ennek analógiájára bővíti most a Toyota kishaszonjárművek kínálatát a Proace City kompakt furgon. Egyébként a jármű öt- vagy hétüléses személyautóként is rendelkezésre áll Proace City Verso néven.

Praktikus részletek

Aki tehát ismeri a jelenlegi, 2019-es Év Kishaszonjárműve díjjal kitüntetett Peugeot Partnert és másik francia, illetve német testvérét, annak nem tartogat túl sok újdonságot a Toyota Proace City. Ez is 4,4, illetve 4,75 méter hosszú kivitelben választható. A 3,3, illetve 3,9 köbméteres rakterében a kerékdobok között 1,23 méter a szélesség, ezáltal keresztben két Euro-raklap is elfér, a jármű hasznos teherbírása pedig 1,0 tonna. Elöl hárman is ülhetnek, míg a kétüléssoros modellek praktikus megoldása, hogy a hátsó ülések ledöntése után a válaszfal előrébb csúsztatható. Az egy üléssorral ellátott változatoknál pedig a felhajtható jobb oldali ülőlap és a nyitható válaszfal révén 130 centiméterrel, illetve 0,4 köbméterrel megtoldható a raktér, így akár 3,1, illetve 3,4 méter hosszú tárgyak is zárt térben szállíthatók. Ebben az elrendezésben 3,8, illetve 4,3 köbméter a raktér befogadóképessége. Sőt, „zsiráftető” is rendelhető a raktér hátsó részébe szintén hosszú tárgyak kilógatásához.

Korszerű technika

A benzines és dízelmotorok 75 és 130 lóerő közötti teljesítményszinteket kínálnak, az öt-, illetve hatfokozatú kézi sebességváltók mellett pedig egy csúcsszínvonalú, nyolcfokozatú automatikus váltó is elérhető. A biztonsági, vezetőtámogató és hálózatba kapcsolhatósági funkciók sora is teljes körű, illetve a mai legkorszerűbb szintet képviseli. Jó példa erre a Smart Active Vision rendszer, amely 180 fokos látószögű képet nyújt a jármű mögötti területről, sőt, két kamerája segítségével a tetőbe épített ötcolos képernyőjén olyan tisztán mutat mindent, mintha nem is lenne válaszfal a vezető mögött. A két kamera menet közben messzire néz, míg manőverezéskor a jármű mögötti közvetlen környezetet mutatja. A Toyota Proace City forgalmazását hazánkban várhatóan az év vége felé kezdik meg.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra