Versenyképes fejlesztések

Egyre élesebb versengés folyik az európai tehergépjármű-gyártók között a termékeik üzemanyag-fogyasztását illetően, ezért egyre sűrűbben rukkolnak ki a hatékonyságot fokozó újításokkal. Ennek jegyében tavaly tavasszal a Volvo Trucks bemutatta az I-Save csomagot, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH típus étvágyát. Erre még másfél év sem telt el, és máris megjelent az új I-Save, további három százalékpontnyit lefaragva a gázolajfogyasztásból.

Közzétéve:

Igazából annyira újnak számít még a piacon maga az első I-Save csomag is, hogy érdemes először gyorsan áttekinteni ennek a főbb elemeit. Alapja a továbbfejlesztett és turbocompounddal, vagyis a turbófeltöltőből távozó kipufogógáz maradék energiáját egy második turbinán és az ehhez kapcsolódó fogaskerékhajtáson keresztül hasznosító rendszerrel ellátott, soros, hathengeres, 13 literes motor. A turbocompoundos erőforrás 460, illetve 500 lóerős kivitelben áll rendelkezésre. Ehhez társul a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés, vagyis az I-See új generációja, amely az eddigi öntanuló helyett felhő alapú elektronikus térképpel működik. Továbbá finomították az I-Shift automatizált sebességváltó vezérlőszoftverét és a gázpedál kalibrációját, valamint kibővítették a palettát egy csökkentett belső ellenállású és minden eddiginél hosszabb áttételt is kínáló hátsó hajtott tengellyel. Mindezek mellett újdonságként jelent meg az I-Save csomag részeként az üresjárati automatikus motorleállítás, a kis gördülési ellenállású abroncsok, az optimalizált légterelők és a kormányrásegítő igényvezérelt szivattyúja. Az így összeállított takarékossági csomag elemei együttesen akár hét százalékkal is javították a hosszú távú fuvarozásban dolgozó FH tehergépjárművek üzemanyag-felhasználását. Ráadásul ezt a gyári méréseken alapuló eredményt azóta az európai üzemeltetők saját gyakorlati tapasztalatai is alátámasztották.

Találtak még három százalékpontot

A svéd márka fejlesztői azonban nem üldögéltek a babérjaikon, hanem további vívmányokkal tökéletesítették az I-Save csomagot. Először is a felhasználói adatok elemzése alapján továbbfejlesztették a vezérlőszoftvert, amely így Eco üzemmódban a gázolajfogyasztás és a vezethetőség még kedvezőbb egyensúlyát nyújtja. Ezenkívül az idén tavasszal külső-belső ráncfelvarráson átesett FH tovább csiszolt aerodinamikája is elősegíti az üzemanyag-takarékosabb működést. Szintén újdonság az I-See rendszer pulzáló funkciója, amely sík vagy közel sík útszakaszokon enyhén megnöveli a sebességet a beállított értékhez képest, majd szabadon gurulással engedi kicsit az eredeti tempó alá lassulni a tehergépjárművet, és ezt ismételgeti folyamatosan. Mindezek eredményeként az idén szeptembertől már rendelhető új I-Save csomaggal ellátott Volvo FH gépkocsik tíz százalékkal kevesebb gázolajat égetnek el, mint a kínálatban jelenleg szereplő, ugyancsak Euro VId minősítésű, de I-Save nélküli testvéreik.

Jobban húznak

Az pedig már csak hab a tortán, hogy az új I-Save nemcsak a gazdaságos üzemelést támogatja igen hatékonyan, hanem a motor optimalizált nyomatékleadási jellegének köszönhetően a vezethetőséget is javítja, illetve nehezebb domborzati viszonyok között nagyobb átlagsebesség elérését teszi lehetővé. Így szó szerint is még versenyképesebbé váltak az I-Save csomaggal felvértezett Volvo FH tehergépjárművek az átfogó továbbfejlesztések eredményeként.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…