Versenyképes fejlesztések

Egyre élesebb versengés folyik az európai tehergépjármű-gyártók között a termékeik üzemanyag-fogyasztását illetően, ezért egyre sűrűbben rukkolnak ki a hatékonyságot fokozó újításokkal. Ennek jegyében tavaly tavasszal a Volvo Trucks bemutatta az I-Save csomagot, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH típus étvágyát. Erre még másfél év sem telt el, és máris megjelent az új I-Save, további három százalékpontnyit lefaragva a gázolajfogyasztásból.

Közzétéve:

Igazából annyira újnak számít még a piacon maga az első I-Save csomag is, hogy érdemes először gyorsan áttekinteni ennek a főbb elemeit. Alapja a továbbfejlesztett és turbocompounddal, vagyis a turbófeltöltőből távozó kipufogógáz maradék energiáját egy második turbinán és az ehhez kapcsolódó fogaskerékhajtáson keresztül hasznosító rendszerrel ellátott, soros, hathengeres, 13 literes motor. A turbocompoundos erőforrás 460, illetve 500 lóerős kivitelben áll rendelkezésre. Ehhez társul a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés, vagyis az I-See új generációja, amely az eddigi öntanuló helyett felhő alapú elektronikus térképpel működik. Továbbá finomították az I-Shift automatizált sebességváltó vezérlőszoftverét és a gázpedál kalibrációját, valamint kibővítették a palettát egy csökkentett belső ellenállású és minden eddiginél hosszabb áttételt is kínáló hátsó hajtott tengellyel. Mindezek mellett újdonságként jelent meg az I-Save csomag részeként az üresjárati automatikus motorleállítás, a kis gördülési ellenállású abroncsok, az optimalizált légterelők és a kormányrásegítő igényvezérelt szivattyúja. Az így összeállított takarékossági csomag elemei együttesen akár hét százalékkal is javították a hosszú távú fuvarozásban dolgozó FH tehergépjárművek üzemanyag-felhasználását. Ráadásul ezt a gyári méréseken alapuló eredményt azóta az európai üzemeltetők saját gyakorlati tapasztalatai is alátámasztották.

Találtak még három százalékpontot

A svéd márka fejlesztői azonban nem üldögéltek a babérjaikon, hanem további vívmányokkal tökéletesítették az I-Save csomagot. Először is a felhasználói adatok elemzése alapján továbbfejlesztették a vezérlőszoftvert, amely így Eco üzemmódban a gázolajfogyasztás és a vezethetőség még kedvezőbb egyensúlyát nyújtja. Ezenkívül az idén tavasszal külső-belső ráncfelvarráson átesett FH tovább csiszolt aerodinamikája is elősegíti az üzemanyag-takarékosabb működést. Szintén újdonság az I-See rendszer pulzáló funkciója, amely sík vagy közel sík útszakaszokon enyhén megnöveli a sebességet a beállított értékhez képest, majd szabadon gurulással engedi kicsit az eredeti tempó alá lassulni a tehergépjárművet, és ezt ismételgeti folyamatosan. Mindezek eredményeként az idén szeptembertől már rendelhető új I-Save csomaggal ellátott Volvo FH gépkocsik tíz százalékkal kevesebb gázolajat égetnek el, mint a kínálatban jelenleg szereplő, ugyancsak Euro VId minősítésű, de I-Save nélküli testvéreik.

Jobban húznak

Az pedig már csak hab a tortán, hogy az új I-Save nemcsak a gazdaságos üzemelést támogatja igen hatékonyan, hanem a motor optimalizált nyomatékleadási jellegének köszönhetően a vezethetőséget is javítja, illetve nehezebb domborzati viszonyok között nagyobb átlagsebesség elérését teszi lehetővé. Így szó szerint is még versenyképesebbé váltak az I-Save csomaggal felvértezett Volvo FH tehergépjárművek az átfogó továbbfejlesztések eredményeként.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra