Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú, nagy teljesítményű gyorstöltés mellett számos korszerű extrát, illetve professzionális szolgáltatást is kínál.

Közzétéve:

Sorra mutatta be villamosított kishaszonjárműveit a Ford Pro az elmúlt években. Az E-Transit modellt követte az E-Transit Custom és az E-Transit Courier, most pedig megjelent a Transit Connect PHEV. Ennek külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca egy 1,5 literes, turbófeltöltős benzinmotort, egy nagyfeszültségű akkumulátort és egy villanymotort fog össze. Ezek együttes legnagyobb teljesítménye 150 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 newtonméter, ami egy hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez.

Tisztán elektromos hajtással a jármű hatótávolsága elérheti a 110 kilométert, ami legtöbbször elegendő a városi feladatok teljesítéséhez, és még ilyenkor is 330 newtonméter legnagyobb nyomaték áll rendelkezésre. Az akkumulátorcsomag váltakozó árammal 11, míg egyenárammal 50 kilowatt teljesítménnyel is tölthető. A gépkocsivezető háromféle üzemmód közül választhat. Az EV Now csak a villanymotort használja, az EV Auto az elektromos és a benzines hajtás optimális egyensúlyára törekszik a menetkörülményeknek megfelelően, míg az EV Later későbbre tartogatja az akkumulátorban tárolt elektromos energiát.

Jól terhelhető munkatárs

A Transit Connect PHEV modell hasznos terhelhetősége 770 kilogramm és akár 1400 kilogramm össztömegű utánfutót is vontathat. Ezek az értékek csak minimálisan maradnak el a csupán belső égésű motorral hajtott változatok teherbírási képességeitől. A raktér térfogata változatlan, rövid tengelytáv esetén 3,1, míg a hosszú kiviteleknél 3,7 köbméter. Az ötszemélyes Kombi modellek praktikus újdonsága a pillanatok alatt előredönthető hátsó üléssor, amely ilyenkor teljes magasságú válaszfalat alkot és tengelytávtól függően 2,5, illetve 3,1 köbméteres rakteret eredményez.

Okos újdonságok

A kék ovális emblémát viselő kompakt kishaszonjármű alapfelszerelése a tízcolos digitális műszerpanel, amelyet a középkonzolon egy szintén tízcolos, színes érintőképernyő egészít ki. Az utóbbiról kezelhető egység navigációt és Apple Carplay, illetve Android Auto vezeték nélküli telefontükrözést is kínál. Továbbá indukciós telefontöltés és akár 45 watt teljesítményű USB-C töltőcsatlakozó is rendelkezésre áll a műszerfalon. A személyzet kényelmét többek között kormánykerékfűtés, ülésfűtés, motorosan állítható deréktámasz és meghosszabbítható ülőlap fokozhatja.

A biztonságról szériában automatikus vészfékezés, ráfutásos ütközésre figyelmeztetés, vészhelyzeti kikerülést segítő kormánymű és útkereszteződésben bekanyarodáskor ütközést megelőző rendszer gondoskodik. A magasabb felszereltségi szintekhez tolatássegítő kamera, tolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés és ajtónyitáskor a hátulról érkező közlekedőkre figyelmeztetés is tartozik. Ezenkívül vontatmánnyal tolatást segítő rendszer is elérhető. A jármű hatékony üzemeltetését pedig korszerű szolgáltatások támogatják. A személyre szabott karbantartási lehetőségek mellett a dugaszoló aljzaton keresztül csatlakoztatható fedélzeti egységgel igénybe vehetők a Ford Pro telematikai megoldásai. A Ford Transit Connect PHEV az év második felében kerül be a gyártási programba.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.