Ismét a csúcson

Tavalyi kimagasló motorsportsikereit folytatva az idei évet is remekül kezdte a Toyota Gazoo Racing versenyistálló, ugyanis Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel a Hilux T1+ versenypickuppal január elején megnyerte a 2023-as Dakar-ralit. A japán márka ezzel hat éven belül harmadszor aratott győzelmet a világ legnehezebb és leghosszabb terepraliján.

Közzétéve:

Újabb aranykorát éli a Toyota a motorsportokban a Toyota Gazoo Racing versenyistállónak köszönhetően. Az elmúlt öt évben világszinten sikert sikerre halmoztak az autósportban. Tavaly szinte mindenhol vitték a pálmát, megnyerték a Dakar-ralit, valamint a rali-világbajnokságban (WRC) és a hosszútávú világbajnokságban (WEC) is elhódították a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet egyaránt. Az idei évet pedig azzal indították, hogy a Toyota Gazoo Racing színeiben indulva Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel megvédte bajnoki címét a Dakar-ralin. Emellett csapattársaik, Giniel de Villiers és Dennis Murphy a negyedik helyen, Henk Lategan és Brett Cummings pedig az ötödik helyen értek célba a világ legkeményebb terepraliján. Sőt, a harmadik helyen is egy Hilux T1+ versenyautóval nevező páros, Lucas Morales és Timo Gottschalk végzett az Overdrive Racing színeiben, így tehát az első öt helyezésből négyet a Toyota márka szerzett meg a legendás megmérettetésen. Egyébként Nasser ötödször, míg Mathieu negyedszer vitte el a pálmát a Dakar-ralin.

Magabiztos győzelem

Amikor a katari Nasser Al-Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel január 15-én áthaladt a Dakar-rali utolsó szakaszának célvonalán, 45 óra 3 perc és 15 másodperces időeredménnyel, vagyis összetettben több mint 80 perc fölénnyel győztek a második helyezett előtt. Így a Toyota a 2018-as visszatérése óta háromszor végzett az első és háromszor a második helyen a több mint négy évtizedes múltra visszatekintő versenyen. Jól mutatja a Hilux tartósságát és megbízhatóságát, hogy a győztes páros már a második szakaszon átvette a vezetést, és a kéthetes verseny során mindvégig meg is tudták őrizni ezt a pozíciójukat a kisebb hegynek is beillő homokdűnék meglovaglása közben.

Kiérdemelt elismerés

„Micsoda nap ez az egész csapatunk számára! A Dakar-ralit megnyerni emlékezetes dolog, ám a világ legnehezebb autóversenyén kétszer egymás után győzni egyszerűen rendkívüli. Őszinte köszönetemet fejezem ki csapatunk minden tagjának, minden szponzorunknak és természetesen pilótáinknak, illetve navigátorainknak, akik lenyűgöző eredményt produkáltak. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+ versenyautóra, amely ismét bebizonyította, hogy elég megbízható és tartós ahhoz, hogy ne csak megnyerje a világ legdurvább autóversenyét, hanem két egymást követő évben is megismételje ezt” – nyilatkozta Glyn Hall, a TGR Dakar csapatfőnöke.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.