Ismét a csúcson

Tavalyi kimagasló motorsportsikereit folytatva az idei évet is remekül kezdte a Toyota Gazoo Racing versenyistálló, ugyanis Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel a Hilux T1+ versenypickuppal január elején megnyerte a 2023-as Dakar-ralit. A japán márka ezzel hat éven belül harmadszor aratott győzelmet a világ legnehezebb és leghosszabb terepraliján.

Közzétéve:

Újabb aranykorát éli a Toyota a motorsportokban a Toyota Gazoo Racing versenyistállónak köszönhetően. Az elmúlt öt évben világszinten sikert sikerre halmoztak az autósportban. Tavaly szinte mindenhol vitték a pálmát, megnyerték a Dakar-ralit, valamint a rali-világbajnokságban (WRC) és a hosszútávú világbajnokságban (WEC) is elhódították a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet egyaránt. Az idei évet pedig azzal indították, hogy a Toyota Gazoo Racing színeiben indulva Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel megvédte bajnoki címét a Dakar-ralin. Emellett csapattársaik, Giniel de Villiers és Dennis Murphy a negyedik helyen, Henk Lategan és Brett Cummings pedig az ötödik helyen értek célba a világ legkeményebb terepraliján. Sőt, a harmadik helyen is egy Hilux T1+ versenyautóval nevező páros, Lucas Morales és Timo Gottschalk végzett az Overdrive Racing színeiben, így tehát az első öt helyezésből négyet a Toyota márka szerzett meg a legendás megmérettetésen. Egyébként Nasser ötödször, míg Mathieu negyedszer vitte el a pálmát a Dakar-ralin.

Magabiztos győzelem

Amikor a katari Nasser Al-Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel január 15-én áthaladt a Dakar-rali utolsó szakaszának célvonalán, 45 óra 3 perc és 15 másodperces időeredménnyel, vagyis összetettben több mint 80 perc fölénnyel győztek a második helyezett előtt. Így a Toyota a 2018-as visszatérése óta háromszor végzett az első és háromszor a második helyen a több mint négy évtizedes múltra visszatekintő versenyen. Jól mutatja a Hilux tartósságát és megbízhatóságát, hogy a győztes páros már a második szakaszon átvette a vezetést, és a kéthetes verseny során mindvégig meg is tudták őrizni ezt a pozíciójukat a kisebb hegynek is beillő homokdűnék meglovaglása közben.

Kiérdemelt elismerés

„Micsoda nap ez az egész csapatunk számára! A Dakar-ralit megnyerni emlékezetes dolog, ám a világ legnehezebb autóversenyén kétszer egymás után győzni egyszerűen rendkívüli. Őszinte köszönetemet fejezem ki csapatunk minden tagjának, minden szponzorunknak és természetesen pilótáinknak, illetve navigátorainknak, akik lenyűgöző eredményt produkáltak. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+ versenyautóra, amely ismét bebizonyította, hogy elég megbízható és tartós ahhoz, hogy ne csak megnyerje a világ legdurvább autóversenyét, hanem két egymást követő évben is megismételje ezt” – nyilatkozta Glyn Hall, a TGR Dakar csapatfőnöke.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra