Ismét a csúcson

Tavalyi kimagasló motorsportsikereit folytatva az idei évet is remekül kezdte a Toyota Gazoo Racing versenyistálló, ugyanis Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel a Hilux T1+ versenypickuppal január elején megnyerte a 2023-as Dakar-ralit. A japán márka ezzel hat éven belül harmadszor aratott győzelmet a világ legnehezebb és leghosszabb terepraliján.

Közzétéve:

Újabb aranykorát éli a Toyota a motorsportokban a Toyota Gazoo Racing versenyistállónak köszönhetően. Az elmúlt öt évben világszinten sikert sikerre halmoztak az autósportban. Tavaly szinte mindenhol vitték a pálmát, megnyerték a Dakar-ralit, valamint a rali-világbajnokságban (WRC) és a hosszútávú világbajnokságban (WEC) is elhódították a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet egyaránt. Az idei évet pedig azzal indították, hogy a Toyota Gazoo Racing színeiben indulva Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel megvédte bajnoki címét a Dakar-ralin. Emellett csapattársaik, Giniel de Villiers és Dennis Murphy a negyedik helyen, Henk Lategan és Brett Cummings pedig az ötödik helyen értek célba a világ legkeményebb terepraliján. Sőt, a harmadik helyen is egy Hilux T1+ versenyautóval nevező páros, Lucas Morales és Timo Gottschalk végzett az Overdrive Racing színeiben, így tehát az első öt helyezésből négyet a Toyota márka szerzett meg a legendás megmérettetésen. Egyébként Nasser ötödször, míg Mathieu negyedszer vitte el a pálmát a Dakar-ralin.

Magabiztos győzelem

Amikor a katari Nasser Al-Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel január 15-én áthaladt a Dakar-rali utolsó szakaszának célvonalán, 45 óra 3 perc és 15 másodperces időeredménnyel, vagyis összetettben több mint 80 perc fölénnyel győztek a második helyezett előtt. Így a Toyota a 2018-as visszatérése óta háromszor végzett az első és háromszor a második helyen a több mint négy évtizedes múltra visszatekintő versenyen. Jól mutatja a Hilux tartósságát és megbízhatóságát, hogy a győztes páros már a második szakaszon átvette a vezetést, és a kéthetes verseny során mindvégig meg is tudták őrizni ezt a pozíciójukat a kisebb hegynek is beillő homokdűnék meglovaglása közben.

Kiérdemelt elismerés

„Micsoda nap ez az egész csapatunk számára! A Dakar-ralit megnyerni emlékezetes dolog, ám a világ legnehezebb autóversenyén kétszer egymás után győzni egyszerűen rendkívüli. Őszinte köszönetemet fejezem ki csapatunk minden tagjának, minden szponzorunknak és természetesen pilótáinknak, illetve navigátorainknak, akik lenyűgöző eredményt produkáltak. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+ versenyautóra, amely ismét bebizonyította, hogy elég megbízható és tartós ahhoz, hogy ne csak megnyerje a világ legdurvább autóversenyét, hanem két egymást követő évben is megismételje ezt” – nyilatkozta Glyn Hall, a TGR Dakar csapatfőnöke.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra